Anonym (J) skrev 2024-11-17 19:19:34 följande:
Nej nej. Absolut inte. Du kan ju prova, det är olika för alla. Men det finns massor du kan göra själv!
Tack för att du bryr dig ... grejen är den att jag redan försökt med allt det du skrev i ditt första inlägg, men det hjälper liksom inte ... jag har precis fått fluoxetin insatt, men tror väl inte jättemycket på att det ska hjälpa heller; jag antar att jag hade hoppats att nån skulle skriva att fluoxetin var bra haha. Aja, som sagt: tack för att du bryr dig ❤️🙏
Anonym (Hej) skrev 2024-11-17 20:06:46 följande:
Åt för rätt många år sedan ssri, inga tabletter jag skulle rekommendera men de kan såklart funka bättre för någon annan.
Tar Sobril 2-3 ggr i månaden och de hjälper men blir rätt trött dagen efter och känner mig rätt trög i huvudet.
Trappa upp långsamt, s¨ser du hur du reagerar, kanske öka dosen var 14:e dag.
Tack även till dig! Nä, jag har haft Sertralin innan (glömde visst att ta med det i trådstarten) men jag mådde verkligen jättedåligt av den. Har väl inga jätteförhoppningar om att det ska funka bättre m fluoxetinet, men ja - återstår att se.
Benzo (inkl. Sobril) går tyvärr bort. Annars är det väl egentligen bara det som faktiskt funkar ...