• Anonym (Oliven)

Från 0 till Max på clearblue ÄL test

Hej!

Jag är på dag 11 i min cykel. Inga tecken på ägglossning förutom att jag känner mig låg och deprimerad (vilket jag brukar göra). Tog ett CB advanced digital igår som var negativt. 

tog ett till idag som nu visar Max fertilitet, dvs fast smiley? Hur kan detta vara möjligt? 

tacksam för svar! 

• Svar på tråden Från 0 till Max på clearblue ÄL test
  • Anonym (Clearblue)

Inte omöjligt. Har också fått negativa och sen positiva beroende på tid-hur mycket jag druckit osv. Hade nog inte bara förlitat mig på ÄL-tester utan även sekret.

• Barnlängtan2024

Kan vara så att du testade morgon eller kväll :) för mig var det 5 dagar av blinkande och sen fast (lååång väntan) så kör på idag om ni planerar bebbe 🥰

• Anonym (Oliven)

Jag testade igår morgon (negativt) och idag morgon (fast smiley). Nånstans borde jag väl fått en blinkande smiley innan en fast? Kan de vara falskt positiva? Var hos gyn för bara några månader sen och hade inga tecken pö tex PCOS. 

• Anonym (Kanske)

Har inte använt de lila cb men de rosa och upplevde att jag ofta fick glad gubbe, både innan och efter ägglossning. Tempade och använde vanliga stickor så såg ju att cb visade positivt lite när som ( i och för sig också när stickorna visade positivt).

Har helt slutat använda cb tester, tycker både lh och gravtest ger luddiga svar och de är dessutom dyrare. 

• Barnlängtan2024
    Anonym (Oliven) skrev 2024-11-16 12:31:10 följande:

Jag testade igår morgon (negativt) och idag morgon (fast smiley). Nånstans borde jag väl fått en blinkande smiley innan en fast? Kan de vara falskt positiva? Var hos gyn för bara några månader sen och hade inga tecken pö tex PCOS. 

Jaha, jag köpte två st eftersom jag testade positivt och då kunde jag inte testa egen förens 48 timmar. Så tips köp en till.
Svar på tråden Från 0 till Max på clearblue ÄL test