Inlägg från: Anonym (Antiextremist) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Antiextremist)

Antisionism är inte antisemitism

AndreaBD skrev 2024-12-11 17:51:54 följande:
    Visst, enligt den gängsna definitionen är vi alla sionister. Även du, för du vill ju inte etniskt rensa judarna, eller? 

Och då är det ju VÄLDIGT svårt att undvika "sionister". Det är ju alla människor utom antisemiterna. 

Björn Söder råkade ta upp precis den punkten som jag tänkte ta upp, och jag citerade honom bara för att slippa upprepa ungefär samma.  
    Du länkade till Björn Söder eftersom ni delar samma åsikter. Så enkelt är det. I artikeln du länkade fanns hets mot palestinier tex.

Din definition på sionism visar att du inte har någon aning vad du pratar om. Så enligt dig, är alla som inte vill utrota judar, sionister? Det är så tragikomiskt att du är också så sjäkvsäker när du beskriver det.
  • Anonym (Antiextremist)

"Men värst av allt är läget i Gaza. Och ingen har mördat fler journalister de senaste åren än den israeliska armén. Ingen.

Reportrar utan gränsers ordförande i Sverige, Eric Larsson, säger att dödandet är en del av en medveten strategi.

Det handlar om att tysta oberoende rapportering för att lättare kunna sprida propaganda och desinformation, säger han."

www.aftonbladet.se/kultur/a/73y2o4/ny-rapport-om-dodade-journalister-fran-reportrar-utan-granser

• Anonym (Antiextremist)
    AndreaBD skrev 2024-12-12 19:07:45 följande:
    Du blandar vilt, Så fort du inte har argument för något börjar du med något helt annat igen. 

Självklart var det en medveten strategi att inte hamna som minoritet i ett arabland! Det hade ju judarna inte överlevt. Det är därför de ville ha en egen stat, och den behövde inte vara stor. Den ÄR inte stor. 
    Propagerar du nu även för etnisk rensning sv palestinier?! Du är väl medveten om att det är olagligt? 

Etnisk rensning är en av de mest allvarliga kränkning av mänskliga rättigheter och internationell lag som orsakar enormt lidande för de drabbade.

Kränkning av grundläggande mänskliga rättigheter
    Etnisk rensning innebär grova övergrepp mot oskyldiga människor enbart på grund av deras etniska, religiösa eller kulturella tillhörighet.

Dessa handlingar strider mot grundläggande mänskliga rättigheter som rätten till liv, frihet och personlig säkerhet.

Brott mot internationell lag
    Etnisk rensning betraktas som ett brott mot mänskligheten enligt internationell rätt. Etnisk rensning ses som ett brott mot mänskligheten både av Internationella brottmålsdomstolen (ICC) och andra internationella domstolar.

Strider mot grundläggande etiska principer
    Etnisk rensning bygger på idéer om etnisk överlägsenhet och "renhet" som strider mot principer om alla människors lika värde och rättigheter. Det är ett uttryck för extrem intolerans och rasism.

Etnisk rensning är alltså ett mycket allvarligt brott som orsakar ofattbart lidande, kränker mänskliga rättigheter, hotar fred och säkerhet, och strider mot grundläggande etiska principer. Det är därför det fördöms så starkt av det internationella samfundet och betraktas som olagligt enligt internationell rätt.

Och du stödjer det?
  • Anonym (Antiextremist)
    AndreaBD skrev 2024-12-12 19:18:40 följande:
    Om jag skulle tolka dina inlägg illvilligt, så skulle jag kunna tolka de allra flesta som rasistiska. Och det är ju det du gör - tolka så illvilligt som möjligt. Även där all sunt förnuft talar emot att det skulle vara menat så. 
    🤣🤣👍 Jasså?! Varsågod och gör det fröken. Du tolkar redan mina kommentarer som  djävulen tolkar Bibeln.Vill gärna höra dig förklara hur du tänker.

Du håller med Björn Söder och länkar till hans uttalanden. Det gör inte jag. Vi vet vem Björn Söder är. Vi vet tex att judiska organisationer har anklagat honom för antisemitism. 
  • Anonym (Antiextremist)
    FuckGoggleAskMe skrev 2024-12-12 21:31:17 följande:
    Att igen och igen och igen göra Cut and Paste av samma texter här, gör dem inte mer applicerbara eller sanna. Kul att du använder samma träff nummer 1 på googling-AI varje dag, men nog är det intetsägande bidrag till något som försöker vara ett debattforum med individuellt skrivna inlägg och diskussioner.

Har funderat på att hitta någon lämplig Wikipediatext eller annat att alltid klistra in som svar till dig ett par gånger om dagen när du kommer med dina texter, men orkar inte också börja fjanta mig. Kul också att du försöker utbilda oss i pöbeln på FL med förklaringar - Etnisk rensning bygger på idéer om etnisk överlägsenhet osv - tack käre du för undervisningen! Vi hade ingen aaaaning! 

Som jag skrivit tidigare, synd att inte en normal diskussion om detta kan föras, utan att det blivit till otaligt gånger upprepade citat från AI, diverse organisationer och tidningar, och pajkastning och irrelevant skitsnack riktat mot Andrea som är den enda som orkar försöka besvara din propaganda. Som här ovan, när du gör ett klumpigt försök att få henne till att vara en rabiat SDare som hejar på etnisk rensning av palestinier. Herregud! Inte seriöst för 5 öre. Ingen mening att försöka diskutera med dig, du skjuter dig själv bara i foten med detta nonsens. 
    Du kanske borde först lära dig vad det betyder att argumentera sakligt. Det är först då du kommer att förstå skillnaden mellan min faktabaserad argumentation och svammel från sionister och israelvänner.

För att argumentera sakligt bör man följa några principer:

Fakta som argument: Alla påståenden borde vara sanna och baserade på fakta. Det är just därför jag länkar till pålitliga, oberoende källor som bekräftar min argumentation. Till skillnad från tex Andrea och andra israelvänner som hänvisar till "min vän i Israel säger att..." och uteslutande organisationer med starka kopplingar till Israel.

Fullständig information: Inkludera alla relevanta fakta för att undvika vilseledande argumentation. Mina kommentarer är sällan korta och utan fakta. Oftast lägger jag till artiklar från pålitluga medier som bekräftar min tes. 

Logisk giltighet: Undvik logiska felslut som kan undergräva argumentens styrka. Jag försöker skriva så pedagogiskt som möjligt och är övertygad om att alla personer med sunt förnuft förstår det logiska sammanhanget.

Relevans: Argumenten måste direkt stödja tesen och vara relevanta för diskussionen. Mina argument belyser alltid det aktuella ämnet på djupet.

Att jag förklarar för Andrea vad är etnisk rensning och att det bygger på ideer om etnisk överlägsenhet är nödvändigt eftersom hon verkar inte förstå att det är både starkt rasistiskt och olagligt. 

Att jag använder mig av medier och sökverktyg för att hitta relevant information om ämnet jag diskuterar är något jag anser vara ett tecken på hur seriös jag är. Jag svamlar inte, skriver strunt och är noga med att kontrollera mina argument. Det är något som jag varmt rekomenderar alla. 

• Anonym (Antiextremist)
    FuckGoggleAskMe skrev 2024-12-12 21:31:17 följande:
    Har funderat på att hitta någon lämplig Wikipediatext eller annat att alltid klistra in som svar till dig ett par gånger om dagen när du kommer med dina texter, men orkar inte också börja fjanta mig.
    Du duckar på nästan alla mina frågor. Jag väntar fortfarande på svar från dig. Du skrev själv att du är sionist. Därför undrar jag vad du tycker om den sionistiska ledarens, Ben Gurions följande citat:

Why should the Arabs make peace? If I was an Arab leader I would never make terms with Israel. That is natural: we have taken their country. Sure God promised it to us, but what does that matter to them? Our God is not theirs. We come from Israel, but two thousand years ago, and what is that to them?
    David Ben-Gurion 

Let us not ignore the truth among ourselves...politically we are the aggressors and they defend themselves... The country is theirs, because they inhabit it, whereas we want to come here and settle down, and in their view we want to take away from them their country.
    David Ben-Gurion

We must do everything to insure they (the Palestinians) never do return.
    David Ben-Gurion, in his diary, 18 July 1948.

If I knew that it was possible to save all the children of Germany by transporting them to England, and only half by transferring them to the Land of Israel, I would choose the latter, for before us lies not only the numbers of these children but the historical reckoning of the people of Israel.
    Ben-Gurion

We walked outside, Ben-Gurion accompanying us. Allon repeated his question, What is to be done with the Palestinian population? ?Ben-Gurion waved his hand in a gesture which said ? Drive them out! ?
    Yitzhak Rabin, leaked censored version of Rabin memoirs, published in the New York Times, 23 October 1979.

David Ben-Gurion var israelisk politiker och sionistisk ledare, känd som Israels grundare. Vill bara upplysa dig 😆
  • Anonym (Antiextremist)
    AndreaBD skrev 2024-12-12 22:33:20 följande:
    Om han tycker att 2 + 2 = 4, så håller jag med honom. 
    Typ så här?

• Anonym (Antiextremist)
    FuckGoggleAskMe skrev 2024-12-12 22:20:13 följande:
    Det glädjer mig att du hittat ytterligare text att kopiera in i tråden, och att din utbildning av oss i pöbeln fortsätter. Samt att du förklarar för Andrea att etnisk rensning är dåligt. Tack! 
    Det var så lite så. Du och Andrea behövde det. 
  • Anonym (Antiextremist)
    FuckGoggleAskMe skrev 2024-12-12 22:44:26 följande:
    Tackar ödmjukast för upplysningen! 

Som jag skrivit tidigare är jag sionist i dess basala mening, jag tycker det ska få finnas en israelisk stat. Mitt ideala scenario skulle vara att det bredvid Israel finns en självständig Palestinsk stat där innevånarna inte attackerar Israel och bygger upp landet till självständighet.

Men vilka skulle leda detta Palestinska land? Hamas? Fatah? Jag ser inget demokratiskt, realistiskt alternativ nu. Ett Palestina styrd av en internationell kommitté? Hur säkrar man att denna nya stat är fri från korruption och inte attackerar Israel? En Palestinsk stat som säkrar hjälp direkt till folket och inte går via Hamas eller klaner. En stat som inte fostrar sina barn till att hata och döda judar och vilja bli martyrer. En stat som ger kvinnor och homosexuella lika rättigheter. En sådan stat kan inte vara styrd av islamister, finns det något realistiskt alternativ? Om inte något sådant alternativ kan hittas, eller någon internationell sammanslutning kan leda landet, önskar jag att Israel tar över hela området för att styra säkerheten i området.
    Det var så lite så. Du behövde det.

Dina "svar" är bara svammel men det vet du redan. Du behöver läsa några gånger till min kommentar om vad är saklig argumentation och försöka verkligen annamma det.

Så, du menar att du är sionist men bara lite? 🤣
    Betyder det att då att du stödjer sionistiska mål som tex etnisk rensning av palestinier för att kunna bygga Israel?

"We walked outside, Ben-Gurion accompanying us. Allon repeated his question, What is to be done with the Palestinian population? ?Ben-Gurion waved his hand in a gesture which said ? Drive them out! ?
    Yitzhak Rabin, leaked censored version of Rabin memoirs, published in the New York Times, 23 October 1979."

Betyder det att du stödjer sionistiska beslut om att palestinier aldrig får återvända till sina hem?

"We must do everything to insure they (the Palestinians) never do return.
    David Ben-Gurion, in his diary, 18 July 1948."

Håller du med Ben Gurion som menar att Israel är egentligen aggressor och att det är helt förståeligt att palestinier gör motstånd?

"Let us not ignore the truth among ourselves...politically we are the aggressors and they defend themselves... The country is theirs, because they inhabit it, whereas we want to come here and settle down, and in their view we want to take away from them their country."
    David Ben-Gurion

Tycker du då, precis som Ben Gurion, att det är sjäkvklart att palestinier gör motstånd mot Israel?

"Why should the Arabs make peace? If I was an Arab leader I would never make terms with Israel. That is natural: we have taken their country. Sure God promised it to us, but what does that matter to them? Our God is not theirs. We come from Israel, but two thousand years ago, and what is that to them?"
    David Ben-Gurion 

Mer pedagogiskt än så här kan man inte uttrycka sig. Det är din tur nu.

Allt det andra du skrev är svammel full av sionistiska osanningar och propaganda vars syfte är att omöjligöra en stat för Palestinier. Självklart har sionisternas mål alltid varit att ta allt, vilket du bevisar med din sista mening.
  • Anonym (Antiextremist)
    AndreaBD skrev 2024-12-12 22:33:20 följande:
    Om han tycker att 2 + 2 = 4, så håller jag med honom. 
    När det handlar om matematik då hänvisar man till en matematiker.  Björn Söder är inte matematiker utan anklagas av judiska organisationer för antisemitism. Du håller med honom och det tycker jag är roligt.
  • Anonym (Antiextremist)
    FuckGoggleAskMe skrev 2024-12-12 22:20:13 följande:
    Det glädjer mig att du hittat ytterligare text att kopiera in i tråden, och att din utbildning av oss i pöbeln fortsätter. Samt att du förklarar för Andrea att etnisk rensning är dåligt. Tack! 
    Googla på vad "ad hominem" betyder för att förstå varför är du dålig på att argumentera. 

Varsågod 😁
  • Anonym (Antiextremist)
    nattuw skrev 2024-12-13 07:20:27 följande:
    Eftersom syftet bara är att försöka dränka de röster som inte har något intresse av att se Israel utplånas så behöver de inte vara seriösa eller ens försöka föra en normal diskussion.
    Varsågod och argumentera. Det enda du brukar komma med är tomma och falska anklagelser om antisemitism. Och nu gråter du som att någon försöker "dränka din röst". 
  • Anonym (Antiextremist)
    Rataxes skrev 2024-12-13 06:55:42 följande:
    Det är ju rena inbördeskriget mellan de olika fraktionerna. 
    Fatah mot ham-ass mot islamic jihad.

threadreaderapp.com/thread/1866950490896077085.html

"A thread on the WAR between the Palestinian Authority, Hamas and the Islamic Jihad!"

Det blir inte lätt för diktaturkramarvänstern och deras anhang att välja nu när de har så många att välja på.
    Under 1980-talet stödde Israel framväxten av islamistiska grupper inklusive Hamas i de palestinska områdena som en motvikt mot sekulära och vänsterorienterade palestinska grupper som PLO. Israel gav tom finansiellt stöd till islamistiska grupper i Gaza under 1980-talet. Detta var en del av en söndra och härska taktik som senare visade sig vara mycket kontraproduktiv.

Yitzhak Segev, som var Israels militärguvernör i Gaza i början av 1980-talet, har erkänt att han fick en budget för att stödja islamistiska rörelser.

Avner Cohen, en tidigare israelisk tjänsteman för religiösa frågor, har sagt att "Hamas, till min stora ånger, är Israels skapelse".

Hamas utvecklades snabbt till en militant grupp som motsatte sig Israels existens. Sedan 2007 har Hamas kontrollerat Gazaremsan och varit inblandad i flera konflikter med Israel.
Svar på tråden Antisionism är inte antisemitism