FuckGoggleAskMe skrev 2024-12-12 22:44:26 följande:
Tackar ödmjukast för upplysningen!
Som jag skrivit tidigare är jag sionist i dess basala mening, jag tycker det ska få finnas en israelisk stat. Mitt ideala scenario skulle vara att det bredvid Israel finns en självständig Palestinsk stat där innevånarna inte attackerar Israel och bygger upp landet till självständighet.
Men vilka skulle leda detta Palestinska land? Hamas? Fatah? Jag ser inget demokratiskt, realistiskt alternativ nu. Ett Palestina styrd av en internationell kommitté? Hur säkrar man att denna nya stat är fri från korruption och inte attackerar Israel? En Palestinsk stat som säkrar hjälp direkt till folket och inte går via Hamas eller klaner. En stat som inte fostrar sina barn till att hata och döda judar och vilja bli martyrer. En stat som ger kvinnor och homosexuella lika rättigheter. En sådan stat kan inte vara styrd av islamister, finns det något realistiskt alternativ? Om inte något sådant alternativ kan hittas, eller någon internationell sammanslutning kan leda landet, önskar jag att Israel tar över hela området för att styra säkerheten i området.
Det var så lite så. Du behövde det.
Dina "svar" är bara svammel men det vet du redan. Du behöver läsa några gånger till min kommentar om vad är saklig argumentation och försöka verkligen annamma det.
Så, du menar att du är sionist men bara lite? 🤣
Betyder det att då att du stödjer sionistiska mål som tex etnisk rensning av palestinier för att kunna bygga Israel?
"
We walked outside, Ben-Gurion accompanying us. Allon repeated his question, What is to be done with the Palestinian population? ?Ben-Gurion waved his hand in a gesture which said ? Drive them out! ?Yitzhak Rabin, leaked censored version of Rabin memoirs, published in the New York Times, 23 October 1979."
Betyder det att du stödjer sionistiska beslut om att palestinier aldrig får återvända till sina hem?
"
We must do everything to insure they (the Palestinians) never do return.David Ben-Gurion, in his diary, 18 July 1948."
Håller du med Ben Gurion som menar att Israel är egentligen aggressor och att det är helt förståeligt att palestinier gör motstånd?
"Let us not ignore the truth among ourselves...politically we are the aggressors and they defend themselves... The country is theirs, because they inhabit it, whereas we want to come here and settle down, and in their view we want to take away from them their country."David Ben-Gurion
Tycker du då, precis som Ben Gurion, att det är sjäkvklart att palestinier gör motstånd mot Israel?
"Why should the Arabs make peace? If I was an Arab leader I would never make terms with Israel. That is natural: we have taken their country. Sure God promised it to us, but what does that matter to them? Our God is not theirs. We come from Israel, but two thousand years ago, and what is that to them?"David Ben-Gurion
Mer pedagogiskt än så här kan man inte uttrycka sig. Det är din tur nu.
Allt det andra du skrev är svammel full av sionistiska osanningar och propaganda vars syfte är att omöjligöra en stat för Palestinier. Självklart har sionisternas mål alltid varit att ta allt, vilket du bevisar med din sista mening.