Inlägg från: Anonym (Antiextremist) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Antiextremist)

Antisionism är inte antisemitism

FuckGoggleAskMe skrev 2024-12-12 22:20:13 följande:
    Det glädjer mig att du hittat ytterligare text att kopiera in i tråden, och att din utbildning av oss i pöbeln fortsätter. Samt att du förklarar för Andrea att etnisk rensning är dåligt. Tack! 
    Googla på vad "ad hominem" betyder för att förstå varför är du dålig på att argumentera. 

Varsågod 😁
  • Anonym (Antiextremist)
    nattuw skrev 2024-12-13 07:20:27 följande:
    Eftersom syftet bara är att försöka dränka de röster som inte har något intresse av att se Israel utplånas så behöver de inte vara seriösa eller ens försöka föra en normal diskussion.
    Varsågod och argumentera. Det enda du brukar komma med är tomma och falska anklagelser om antisemitism. Och nu gråter du som att någon försöker "dränka din röst". 
  • Anonym (Antiextremist)
    Rataxes skrev 2024-12-13 06:55:42 följande:
    Det är ju rena inbördeskriget mellan de olika fraktionerna. 
    Fatah mot ham-ass mot islamic jihad.

threadreaderapp.com/thread/1866950490896077085.html

"A thread on the WAR between the Palestinian Authority, Hamas and the Islamic Jihad!"

Det blir inte lätt för diktaturkramarvänstern och deras anhang att välja nu när de har så många att välja på.
    Under 1980-talet stödde Israel framväxten av islamistiska grupper inklusive Hamas i de palestinska områdena som en motvikt mot sekulära och vänsterorienterade palestinska grupper som PLO. Israel gav tom finansiellt stöd till islamistiska grupper i Gaza under 1980-talet. Detta var en del av en söndra och härska taktik som senare visade sig vara mycket kontraproduktiv.

Yitzhak Segev, som var Israels militärguvernör i Gaza i början av 1980-talet, har erkänt att han fick en budget för att stödja islamistiska rörelser.

Avner Cohen, en tidigare israelisk tjänsteman för religiösa frågor, har sagt att "Hamas, till min stora ånger, är Israels skapelse".

Hamas utvecklades snabbt till en militant grupp som motsatte sig Israels existens. Sedan 2007 har Hamas kontrollerat Gazaremsan och varit inblandad i flera konflikter med Israel.
  • Anonym (Antiextremist)
    RebeckaZ70 skrev 2024-12-13 08:18:02 följande:
    Irland kommer att be ICJ att vidga sin tolkning av vad som utgör ett folkmord av staten.
    hänger ni med? De vet att vad Israel gjort under detta krig inte utgör brottet ?folkmord?... så den irländska regeringen kräver att man ska återuppfinna och ändra definitionen för att vidga den till den grad att den kommer att gälla för detta krig
    En ärlig domstol skulle omedelbart se igenom det och enbart denna dom borde ha diskvalificerat den irländska regeringens begäran att ingripa i dessa förfaranden... eftersom den omedelbart undergräver hela premissen för anklagelser om folkmord baserade på konventionen om folkmord.
    Jag hävdar att jag är välinformerad men har inte hört något om att Irland vill vidga tolkning av vad som räknas som folkmord. Kan du berätta mer? På vilket sätt ändras definitionen? Kan du ange din infokälla, tack?
  • Anonym (Antiextremist)
    FuckGoggleAskMe skrev 2024-12-13 10:09:31 följande:
    Herregud, är det redan så pass illa! Pest eller kolera! 
    Men som vi kan se i inlägg 852 är förstås även detta Israels fel. 
    🤣 offerkoftan på, igen?

Tycker att det inte stämmde det jsg skrev? Israel var med och stödde Hamas. Under 1980-talet stödde Israel framväxten av islamistiska grupper inklusive Hamas i de palestinska områdena som en motvikt mot sekulära och vänsterorienterade palestinska grupper som PLO. 
    Israel gav tom finansiellt stöd till islamistiska grupper i Gaza under 1980-talet. Detta var en del av en söndra och härska taktik som senare visade sig vara mycket kontraproduktiv.

Yitzhak Segev, som var Israels militärguvernör i Gaza i början av 1980-talet, har erkänt att han fick en budget för att stödja islamistiska rörelser.

Avner Cohen, en tidigare israelisk tjänsteman för religiösa frågor, har sagt att "Hamas, till min stora ånger, är Israels skapelse".

Hamas utvecklades snabbt till en militant grupp som motsatte sig Israels existens. Sedan 2007 har Hamas kontrollerat Gazaremsan och varit inblandad i flera konflikter med Israel.
  • Anonym (Antiextremist)
    RebeckaZ70 skrev 2024-12-13 08:18:02 följande:
    Irland kommer att be ICJ att vidga sin tolkning av vad som utgör ett folkmord av staten.
    hänger ni med? De vet att vad Israel gjort under detta krig inte utgör brottet ?folkmord?... så den irländska regeringen kräver att man ska återuppfinna och ändra definitionen för att vidga den till den grad att den kommer att gälla för detta krig
    En ärlig domstol skulle omedelbart se igenom det och enbart denna dom borde ha diskvalificerat den irländska regeringens begäran att ingripa i dessa förfaranden... eftersom den omedelbart undergräver hela premissen för anklagelser om folkmord baserade på konventionen om folkmord.
    🤣 Förlåt, men det låter som ännu ett lögn placerad av den israeliska högerextrema regeringen. Ni som lever i Israel är utsatta för extrem krigspropaganda. Ni har väl internet och kan läsa utländska oberoende media? Jag vet att Israel dödar journalister för att dölja sanningen men ni israeler har väl endå fri vilja och kan via internet fritt välja vad ni ska läsa. 
  • Anonym (Antiextremist)
    FuckGoggleAskMe skrev 2024-12-13 10:09:31 följande:
    Herregud, är det redan så pass illa! Pest eller kolera! 
    Men som vi kan se i inlägg 852 är förstås även detta Israels fel. 
    Duckar du igen på mina frågor om sionism? 🤣

Jag är inte förvånad. Det är mycket vanligt bland israelvänner. 
  • Anonym (Antiextremist)
    RebeckaZ70 skrev 2024-12-13 11:02:25 följande:
    Allt är ju vårt fel, precis allt. Det är nog vårt fel att ni får betala 10 kr för elen också. Och inflationen. Och arbetslösheten.
    Nej, allt är inte Israels fel, men olaglig ockupation, etnisk rensning, de illegala bosättningar, olaglig anektering av palestinska områden, många krigsbrott och systematiskt dödande av ca 30 000 oskyldiga människor. Märkligt att Israel även nu spelar offer.
  • Anonym (Antiextremist)

Varför är det ett folkmord.

• Anonym (Antiextremist)
    Tack för info.

Efter att jag har läst det ser jag inte hur det kan vara fel. Så, Irland överväger att ändra definitionen av folkmord för att inkludera handlingar som tvingar fram dödlig svält av ett folk, vilket de vill att den internationella domstolen ICJ i Haag ska pröva.

Detta initiativ syftar alltså till att utvidga den nuvarande definitionen av folkmord, som traditionellt omfattar "bara" överlagt fysiskt eller psykiskt våld.Genom att inkludera svält vill Irland adressera fler former av folkmord och säkerställa att även sådana handlingar kan lagföras internationellt.

Varför skulle det inte räknas som folkmord?Ska det vara lagligt att begå ett folkmord genom svält? Om man tex blockerar mat och vatten till judar som folkgrupp borde det självklart räknas som ett folkmord.
  • Anonym (Antiextremist)
    FuckGoggleAskMe skrev 2024-12-13 16:58:49 följande:

Min kristallkula säger mig att jag kommer att få ett svar som pratar om sionistisk propaganda. 

Ganska dåligt väder nu förresten, jäkla Israel! 

?In recent months, Israel has quietly provided some relief as part of an unofficial, Egyptian-brokered truce with Hamas, in exchange for reduced rocket fire from the territory and the scaling back of weekly protests along the border. It has allowed Qatar to deliver millions of dollars in cash to allow Hamas to pay its civil servants and has allowed the United Nations to step up aid efforts.?

Netanyahu allowed Qatar to bring cash to Hamas in exchange for an end to the violence.

https://www.jns.org/the-myth-that-israel-netanyahu-created-funded-hamas/

🤣 Din "kristallkula" är bara din inre röst som visar att du är välmedveten om vilka JNS är.

JNS är starkt proisraeliska och en av de mest hökaktiga.

Du duckar fortfarande på mina frågor om sionisternas erkännande om att Israel är den riktiga aggressorn som medvetet försöker slutföra etnisk rensning av palestinier.
  • Anonym (Antiextremist)
    AndreaBD skrev 2024-12-13 16:52:55 följande:
    När DÅ???? För 5 sidor sedan eller för 10? 

Om du argumenterar så, så måste du ju tycka att samma gäller t.ex. Frankrike och Sovjetunionen i andra världskriget. Även de har alltså expanderat på andras bekostnad? För de blev ju angripna och försvarade sig, vann kriget och tog sig en del land och fördrev flera miljoner människor som hade bott där i generationer. 

T.ex. min familj. Men jag säger inte att de gjorde fel. Det var ju Tyskland som attackerade DEM. Precis som det var arabiska länderna som attackerade Israel. Varje gång. Och det har ju varit det vanliga - om man vinner ett krig, som man inte har börjat, så kan man ta en del land som kompensation. Jag vet inte om det håller enligt internationella lagar, men man brukade göra så i alla fall. Och inget annat har Israel gjort. 

Och Israel har inte expanderat utöver dessa gånger när de vunnit försvarskrig. Inte mycket i alla fall. Utan, de var ju nöjda med sin halva i början. 
    Efter andra världskriget har man definierat internationella lagar som ska förhindra att länder med våld tar över andras områden. Det är olagligt fröken. Annars vore det fritt fram att för välbeväpnade stater att starta erövringskrig. 

På ett djupare etiskt plan måste du fråga dig om en stat grundad på fördrivning och diskriminering är legitim. Mänskliga rättigheter är universella och odelbara, och ingen nationell eller religiös agenda kan rättfärdiga brott mot dessa rättigheter. Att stödja Israels rätt att existera utan att samtidigt erkänna och åtgärda de orättvisor som palestinierna har utsatts för, innebär att du blundar för grundläggande principer om rättvisa och mänsklig värdighet.

Hade apartheidregimen i Sydafrika någon rätt att existera?
  • Anonym (Antiextremist)
    FuckGoggleAskMe skrev 2024-12-13 17:42:27 följande:

Duckar vilka frågor? Israel blev och blir anfallet av grannarna, de vill leva i fred och har ingen önskan om att döda palestinier som inte är terrorister. Du kan säkert leta upp någon extrem sionist som säger något annat men de är verkligen i minoritet. 

Hamas och många islamistiska grupperingar och regeringar hymlar inte om vad de är ute efter, etnisk rensning av judar. Alla islamistiska stater har ett apartheidsystem och tolererar inte judar eller kristna i sitt land. Fördömer du det? 

Har du ockdå ett väldigt kort minne som Andrea? Du skrev själv att du är sionist. Därför undrade jag vad du tyckte om den sionistiska ledarens, Ben Gurions citat fär han erkänner att Israel är aggressor som fördriver palestinier och att palestinier. Eftersom du säger att du själv är sionist bordendu hålla med Ben Gurion.

Why should the Arabs make peace? If I was an Arab leader I would never make terms with Israel. That is natural: we have taken their country. Sure God promised it to us, but what does that matter to them? Our God is not theirs. We come from Israel, but two thousand years ago, and what is that to them?
    David Ben-Gurion 

Let us not ignore the truth among ourselves...politically we are the aggressors and they defend themselves... The country is theirs, because they inhabit it, whereas we want to come here and settle down, and in their view we want to take away from them their country.
    David Ben-Gurion

We must do everything to insure they (the Palestinians) never do return.
    David Ben-Gurion, in his diary, 18 July 1948.

If I knew that it was possible to save all the children of Germany by transporting them to England, and only half by transferring them to the Land of Israel, I would choose the latter, for before us lies not only the numbers of these children but the historical reckoning of the people of Israel.
    Ben-Gurion

We walked outside, Ben-Gurion accompanying us. Allon repeated his question, What is to be done with the Palestinian population? ?Ben-Gurion waved his hand in a gesture which said ? Drive them out! ?
    Yitzhak Rabin, leaked censored version of Rabin memoirs, published in the New York Times, 23 October 1979.

• Anonym (Antiextremist)

Alla kommer väl ihåg när IDF dödade en palestinsk far och hans son. Jag kommer aldrig att förstå hur kunde man så länge och så ihärdigt skjuta tills de blev dödade. Dessa människors enda brott var att de var palestinier.

Svar på tråden Antisionism är inte antisemitism