• Gearhead85

Vad hände?

Hej!

Jag har haft det lite fullt upp då det har varit lite en del stök kring döttrarna och det som hände deras mor, sedan är min far palliativ, min mor har sina hälsoproblem så jag har fått hjälpa dem en hel del med att handla och så vidare. Som jag ska försöka hjälpa dem att byta till vinterdäck på bilen idag om min reumatism tillåter.

Allt medan jag själv har jobbat lite med de trauman jag har från barndomen med sjukdom och mobbning samt lite dödsfall. Däribland att inte förlåta men att helt enkelt släppa taget om bitterheten och ilskan mot både de läkare som klantat sig under min barndom då jag har en hög felbehandlingar varav några nästan kostade mig livet och även mot mina forna mobbare och jobbar på en liten biografi.

Iallafall så i morse medan jag satt och åt gröten (döttrarna ute med kompisar) så fick jag ställa undan gröttallriken och krama ena handen hårt för att stoppa den från att skaka och från att bryta ihop i tårar.. Det varande kanske bara någon minut och sitter nu och funderar över vad som egentligen hände och glad över att inte döttrarna (12 och 14) var hemma.

• Svar på tråden Vad hände?
  • Anonym (A)

Låter som en fysisk manifestation av ångest till följd av obearbetade trauman, främst de som är i nutid. Försök få en samtalskontakt.

• Gearhead85
    Anonym (A) skrev 2024-11-17 15:33:13 följande:

Låter som en fysisk manifestation av ångest till följd av obearbetade trauman, främst de som är i nutid. Försök få en samtalskontakt.

Nästan som en panikattack?
  • Anonym (A)
    Gearhead85 skrev 2024-11-17 22:10:57 följande:

Nästan som en panikattack?
    Japp det kan man kalla det. Prata med din VC, de kan guida dig vidare om de inte har egna kontakter. Eller så kan du prata med öppenpsyk.
Svar på tråden Vad hände?