• Anonym (Första barnet)

Symtom borta v14

Hej! Har ett ultraljud bokat imorgon men börjar mer och mer känna att det kanske inte lever något där. 

har sen start haft lite symtom, extremt trött, ömma bröst kissnödig och nu på senare tid lite hård i magen. Aldrig mått illa, haft cravings eller såna saker som det känns man ska ha när man är gravid.

nu är brösten knappt ömma, jag har blivit hur pigg som helst och har läst en del att symtomen kan försvinna men gör dom det bara sådär? är i vecka 14 nu, 13+4 

• Svar på tråden Symtom borta v14
  • Anonym (Jag)

Jag tror att det är vanligt att symtomen försvinner eller minskar nån gång runt vecka 12 eller strax efter. Tyvärr har inte jag haft sån tur med illamåendet , det har inte försvunnit förrän tidigast runt vecka 20 men jag tycker man läser överallt att trötthet och illamående brukar bli bättre i andra trimestern. Så jag tror verkligen inte du behöver vara orolig. 

• Anonym (Cs)

googla spökveckor ☺️
    inte ovanligt att symptom avtar eller försvinner i andra trimestern. Skönt att du har ultraljud imorgon, lycka till ☺️🥰

• Aliona

Skulle rekommendera att du skaffar en graviditetsapp eller läser på 1177 om symptom de olika veckorna, så att du har lite mer information om vad du kan förvänta dig. Förhoppningsvis kan det göra dig mindre orolig. Just den perioden du är i nu brukar väl vara den lugna perioden då man inte känner så mycket, mellan första trimesterns illamående och andra trimesterns fosterrörelser. 

• Anonym (Vecka 12+6)

Jag i vecka 12+6 och känner lika som dig. Har dock inte känt av symtom sen runt vecka 9/10 vilket oroar mig otroligt mycket. Men som någon tidigare skrivit så är det ju jättevanligt med spökveckor från ca vecka 12 😊Jag har ultraljud på fredag och vill bara att veckan ska gå fort. Lycka till imorgon! 

• Fjellmyran
    Anonym (Första barnet) skrev 2024-11-17 15:47:51 följande:
    Symtom borta v14

Hej! Har ett ultraljud bokat imorgon men börjar mer och mer känna att det kanske inte lever något där. 

har sen start haft lite symtom, extremt trött, ömma bröst kissnödig och nu på senare tid lite hård i magen. Aldrig mått illa, haft cravings eller såna saker som det känns man ska ha när man är gravid.

nu är brösten knappt ömma, jag har blivit hur pigg som helst och har läst en del att symtomen kan försvinna men gör dom det bara sådär? är i vecka 14 nu, 13+4 

Jag har varit gravid 3 gånger och aldrig mått illa eller haft cravings eller andra symtom. Lite ömma bröst första veckorna och enorm trötthet första 12 veckorna bara. I andra trimetern blev jag hur pigg som helst och mådde toppen resten av tiden 😊 Som tidigare nämnts spökveckor, många blir jättepigga, slipper illamående mm efter v 12-13. Tror inte det är någon fara alls. Grattis och lycka till 💕
  • Anonym (Första barnet)

Tack alla! Allt såg superbra ut :) 

• Anonym (Vecka 12+6)
    Anonym (Första barnet) skrev 2024-11-19 15:16:44 följande:

Tack alla! Allt såg superbra ut :) 

Grattis ❤️
Svar på tråden Symtom borta v14