Inlägg från: Anonym (Seg) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Seg)

Klarar du att springa en mil utan pauser?

Jag lärde mig springa efter barn, för att det var det enda som var effektivt nog på den tid jag hade. Nu vid 50+ så rör jag mig hellre lugnare men längre, vanligen 15-30 km fina helger på våren.

Tyvärr fick jag kronisk foglossning av att få barn så det börjar göra ont från ca 17 km på hårt underlag, men med envishet kan det bli 30 ändå. Straffet får man ta dagarna efter.

• Anonym (Seg)
    beli skrev 2024-11-20 15:37:38 följande:
    Som sagt, om det alltid känns tungt så orkar man inte upprätthålla motivationen år efter år. Jag har D-kupa och det gör ibland ont att springa, trots bra löp-bh.

Sen är också frågan vad ni tänker på när ni springer mil efter mil. Eller lyssnar ni på nåt? Jag har aldrig hittat hörlurar som faktiskt är bekväma och sitter på plats (och inte kostar skjortan), så jag är hänvisad till tankebruset i mitt eget huvud, och det är inte kul.
    Jag lyssnar på "löplistor" med musik som peppar och tvingar mig att hålla tempo och hålla olika hastigheter, det blir lite som intervall. Att komma igenom musiken utan att tappa steget blir delmål på vägen och man blir stolt när man klarar en snabb låt utan att släppa.

Om jag kör långsamt så poddar, finns massa intressanta.
    Sex, humor eller motiverande samtal med våra duktiga idrottare i Maratonpodden. t.ex. Avsnittet med Evy Palm var härligt att höra.

Eller kan man låta sig jagas av zombies med en app som heter Zombies- run!
    Den är både radioteater, motion och ett spel.

Ett par gånger har jag kört "trashersize" och plockat skräp under en kortare runda.

Det finns ingen ursäkt för att ha tråkigt- hitta det som motiverar dig!
Svar på tråden Klarar du att springa en mil utan pauser?