• Anonym (?)

Vart i magen kan man känna fosterrörelser?

Hej jag är i vecka 19 och tror att jag börjat känna av fosterrörelser. Grejen är att jag känner bara fosterrörelser allra längst ner i magen precis ovanför underlivet. Kan man känna fosterrörelser så långt ner i magen eller är det något annat jag känner? Grejen är att jag vet att det inte är gaser utan jag känner hur något rör sig där inne. Är det någon som vet svaret eller har/haft likadant?

• Svar på tråden Vart i magen kan man känna fosterrörelser?
  • Anonym (mamma C)

Så kändes fosterrörelserna för mig också - långt ner i magen eftersom det är där livmodern sitter (innan den börjar växa uppåt när fostret blir större). 

Min mamma beskrev det som en fisk som swishar runt därinne, ungefär så känns det! 

• Anonym (?)
    Anonym (mamma C) skrev 2024-11-19 14:55:12 följande:

Så kändes fosterrörelserna för mig också - långt ner i magen eftersom det är där livmodern sitter (innan den börjar växa uppåt när fostret blir större). 

Min mamma beskrev det som en fisk som swishar runt därinne, ungefär så känns det! 

Tack så jätte mycket då vet jag att det är bebisen jag känner blev så fundersam eftersom jag trodde att man skulle känna uppe vid naveln typ☺️ Ja precis det känns som en liten fisk som simmar hahaha 
  • Anonym (X)

Det börjar långt ned eftersom det är där livmodern sitter. Du har ju aldrig barnet i "magen" utan det är livmodern som växer med tiden.

Ju större bebis blir desto mer kommer du känna rörelser högre upp.

• Anonym (Lisa)

Kände långt ned i magen, det kändes som ett fladdrande i början.

Svar på tråden Vart i magen kan man känna fosterrörelser?