• Anonym (Lämnad)

Först lämnade han och nu vill han ha en paus

Hej! 

jag och mitt ex var tillsammans i ca 1.5 år, vi hade det lite bråkigt mot slutet, men annars så var allting bra, han sa att han aldrig ville lämna mig osv osv,
    förra måndagen gjorde han slut via sms, vägrar prata med mig förrens 2 dagar efter då han säger att han vill komma tillbaka sen, men han behöver en paus nu.
    vi har hörts varenda kväll efter det, varenda kväll har han sagt att han vill komma tillbaka men att det inte går just nu för att han mår för dåligt, han är iskall oftast och vill helst inte prata med mig för mycket.
    han säger att han mår väldigt väldigt dåligt och att han aldrig mått såhär dåligt förut.
    han har skrivit att han kommer tillbaka någon gång under december månad.
    jag vet inte riktigt vad jag ska tänka eller vad jag ska göra, för han säger ju att han ska komma tillbaka sen, men jag går sönder av det här, jag saknar honom hela tiden och tog initiativ till att ses för en dag sedan, men då ville han absolut inte det.
    jag vet inte ens vart jag vill komma med det här, jag behöver stöd tror jag och jag tror att jag bara behöver få höra andras åsikter.

• Svar på tråden Först lämnade han och nu vill han ha en paus
  • Tow2Mater

Så låt det vara till December. Det är bara en månad. Du har väl jobb, studier? saker att pyssla med?

• Anonym (Lämnad)
    Tow2Mater skrev 2024-11-20 02:02:53 följande:

Så låt det vara till December. Det är bara en månad. Du har väl jobb, studier? saker att pyssla med?

för mig är det inte bara en månad, jag är helt knäckt och har lust att lägga mig i en snöhög och kola whippen
  • Anonym (Hmm)

På vilket sätt mår han dåligt? Varför söker han inte det stödet hos dig, det är väl det ens andra halva är till för?
    Han måste ha en väldigt bra förklaring till varför han behöver den här pausen. Är du inte nöjd över hans svar så frågar du tills du blir nöjd. Han är inte den enda som sätter villkoren.

Att vänta en månad på att ens partner ska bestämma sig kan kännas som en evighet, men försök att fokusera på annat medans. Sitt inte och vänta på att han ska komma tillbaka, utan se till dig själv och gör vad du vill. Du får försöka att mentalt checka ut ur relationen tills vidare. Boka in träffar med vänner, träna, gå ut och festa om det är din grej.

• Anonym (dryg)

Han tar dig för givet. "Jag kommer tillbaka i december". Han bara förväntar sig att du är kvar då. Är det en sån kille du vill ha eller? 
    Nej du får sätta villkoren. Ska han ha dig tillbaka får han komma tillbaka nu och öppna upp sig om vad det är som gjort att han gjort detta.

• Lönnsirap

Det är rätt självupptaget att bryta med någon, och sedan förvänta sig att den personen är redo för en "paus".

När man gör slut, så klipper man ju band, och man visar tydligt att man faktiskt inte är intresserad av att fortsätta relationen. Hur man än mår behöver man faktiskt inse att andra människors känslor också betyder något. 

Dåligt mående är något som kan hända alla, men personligen hade jag inte velat vara i en relation där den andre faktiskt gjort slut. För hur fasiken förhåller man sig till det?

• Anonym (Kan handa igen, varfor slosa din tid?)
    Anonym (Lämnad) skrev 2024-11-20 01:51:28 följande:
    Först lämnade han och nu vill han ha en paus

...förra måndagen gjorde han slut via sms, vägrar prata med mig förrens 2 dagar efter...
    ...han mår för dåligt, han är iskall oftast och vill helst inte prata med mig för mycket...

...han har skrivit att han kommer tillbaka någon gång under december månad....

... tog initiativ till att ses för en dag sedan, men då ville han absolut inte det...
    ... tror att jag bara behöver få höra andras åsikter.

Alltsa, tro inte att detta ar en engangsforeteelse. Tank om ni skulle bli tillsammans igen och kanske t o m skaffa barn och sa forsvinner han plotsligt oforklarligt igen. Ska han sticka utan forklaring sa fort nagot ar fel och dessutom inte namna eller forklara for dig varfor? Ar det sa du vill leva i fortsattningen?
    Nej, valj en stabil karl om du vill ha ett stabilt liv. 
    Sen att han "kommer tillbaka nagon gang under december", tar han alltsa for givet att han bara kan ga upp i rok, men att han sen "saklart har dig igen" nar han sen kanner for att komma tillbaka? Han tar dig alltsa for given. Detta ar mycket fult och om du dessutom gar med pa det sa visar det ju att det ar han som har makten i relationen. Han kan gora precis vad som helst och i slutandan sa tar du anda tillbaka honom (t o m bonar och ber att han ska komma tillbaka). Hitta en vettig karl som behandlar dig som man ska och inte en som gor slut pa sms, vagrar att prata med dig och sen tar for givet att du tar honom tillbaka. Det finns faktiskt fler killar dar ute. De flesta behandlar inte sin flickvan sahar.
  • Anonym (Kan handa igen, varfor slosa din tid?)

Gissar dessutom att det inte ar sista gangen han kommer att ma dagligt under sin livstid. Vill du verkligen slosa din tid med en san, som da plotsligt gor slut, forsvinner osv. sa att du far sitta och oroa dig? Leva i en berg-och-dalbana for resten av ditt liv? Kanna sa som du kanner nu, fast flera ganger om aret, gang pa gang? (Han vet ju att du alltid tar tillbaka honom).
    Dessutom sa visar sig folk vanligtvis fran sin basta sida i borjan av ett forhallande. Om han ar sahar nu (under den lyckligaste fasen av forhallandet), hur kommer han att vara sen (nar foralskelsen lagt sig och vardagslivet tar over, smabarnsaren osv.)? Tank dig for.

• Anonym (Tydligt)

Du fattar att han använder denna pausen till att leva ut med en annan kvinna va? Han vill prova på om hon är tillräckligt bra att gå vidare med innan han bestämmer sig för att kasta bort dig helt och hållet. Han vill vara säker på den andra kvinnan innan han sumpar sista chansen med dig. 

• Anonym (Lämnad)
    Tow2Mater skrev 2024-11-20 13:09:54 följande:

Här gissas det hejvilt.

Hur mår du idag TS?

Mår inte så bra, värker i kroppen att vi Inte har kontakt, och samtidigt rädd att han inte kommer komma tillbaka 
Svar på tråden Först lämnade han och nu vill han ha en paus