• Anonym (Mumrik)

Ska jag börja snusa igen?

Efter ett längre uppehåll kan jag bara tänka på snus.
    Svara Ja eller Nej. Om jag har minst 2 Ja efter de 3 första svaren sticker jag och köper snus. Har jag minst 2 Nej så låter jag bli att börja snusa igen åtminstone denna veckan.

• Svar på tråden Ska jag börja snusa igen?
  • Anonym (AB)

Ja!

Snus är livet... finns inte någon anledning att låta bli.

• Anonym (Nej)

Nej. Ekonomi, hälsa, intrycket man gör på andra, förebild för unga, bla bla bla.

Ställ tillbaka kopparna i skåpet och sluta låta slumpen avgöra sådana livsbeslut.

• Anonym (Fia)

Nej det är väl onödigt.

Dåligt för hälsan och plånboken plus att det ser för jävligt ut. 

Nej, röstar jag. 

• Anonym (Klarabella)

Tycker jag du ska, livet är till för att njutas också.

Slutade för 2 år sedan men saknar fortfarande snus konstant.. Snusade vitt tobaksfritt. Funderar på att börja igen för att få lite guldkant i vardagen. Nån last måste man få ha. Dricker ingen alkohol och äter nästan inget godis heller. Aldrig chips. 

• Anonym (Mumrik)
    Anonym (Klarabella) skrev 2024-11-20 14:18:59 följande:

Tycker jag du ska, livet är till för att njutas också.

Slutade för 2 år sedan men saknar fortfarande snus konstant.. Snusade vitt tobaksfritt. Funderar på att börja igen för att få lite guldkant i vardagen. Nån last måste man få ha. Dricker ingen alkohol och äter nästan inget godis heller. Aldrig chips. 

Nu blir det inget snus trots att jag var galet sugen. Då fler personer svarade NEJ. Jag slutade snusa i mars. Men tänkte att jag behövde lite guldkant så här under dessa skitmånader. Men om jag köper en dosa så är jag väl fast i beroendet igen.
  • Freddie K

Visst får man ha en last. Jag har själv snusat i 28 år, men jag önskar att jag aldrig började med det, men jag rökte och drack förut med, men det har jag lagt av med så nu har jag bara snuset, men kan man hålla sig borta ifrån det så är väl det bara bra. Det finns fler nackdelar än fördelar med att snusa, men visst är det gott och jag har inte tänkt på att sluta.

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (Näe)

Nej, låt bli. Även om det är jobbigt. Visst får man ha sina laster men hellre då sådana som inte både skadliga för hälsan och fördärvar utseendet. Försöker få min gubbe att sluta då det ser så fruktansvärt tråkigt/äckligt ut med bruna tänder och tandkött som drar sig tillbaka. Dessutom är det dyrt med tandvård så var rädd om munnen. Bättre med en fin whisky reserverad för lördagkvällen då...

• Anonym (Klarabella)
    Anonym (Mumrik) skrev 2024-11-20 14:49:53 följande:
    Nu blir det inget snus trots att jag var galet sugen. Då fler personer svarade NEJ. Jag slutade snusa i mars. Men tänkte att jag behövde lite guldkant så här under dessa skitmånader. Men om jag köper en dosa så är jag väl fast i beroendet igen.
    Ja då lär du bli fast igen. Jag har inte vågat ta en enda snus sen jag slutade för då vet jag att det är kört.
  • Anonym (Ja men Nej)

Jag skulle säga ja, men det är så jäkla dyrt. Annars är det en helt okej last att ha. 🙂 Lyckades hålla upp i 2 år och slutade med hjälp av ingefära, inte särskilt svårt då. Men sen gjorde jag misstaget att prova och blev fast igen. Skulle vara skönt att inte ha nåt beroende, men bättre än att röka är det ju iallafall.

Svar på tråden Ska jag börja snusa igen?