• Lubna96

Tossor i snön?

Hej! 

Min son är 12 månader och kan inte gå än, han kryper bara runt och nu när det är vinter och snö (iallafall där vi bor i Sundsvall) så vill han ju så gärna ut och leka i snön. 

Under hösten har han haft vindtäta tossor, och undrar nu om det finns vattentäta tossor som tål snö? I så fall vilket märke?
    Eller är det bara att lagra på med strumpor under? 

• Svar på tråden Tossor i snön?
  • Anonym (Celine)

Varför kan han inte ha vinterstövlar?
    Tänker att tex allvädersstövlar borde funka även om han kryper, man får helt enkelt dra snö stoppen på overallen under stövlarna så de hålls på plats.
    Satsa på ett par rejäla ( Tex Hestra) vantar istället! 

• Anonym (Eh)

Tossor...? Stickade tofflor typ? Eller kan du använda ett mer vuxet ord så man förstår vad du menar att han har på fötterna? Självklart kan ett litet barn inte gå omkring i bara vattentäta "tossor" och extra strumpor. Ge honom rejäla skor istället!

• Anonym (Ehm)
    Anonym (Eh) skrev 2024-11-20 16:19:32 följande:

Tossor...? Stickade tofflor typ? Eller kan du använda ett mer vuxet ord så man förstår vad du menar att han har på fötterna? Självklart kan ett litet barn inte gå omkring i bara vattentäta "tossor" och extra strumpor. Ge honom rejäla skor istället!

Kan du inte bara googla om du inte förstår eller fråga? Jag har inte ens barn och förstod utan problem det vanliga ordet för denna "skotyp"
  • Anonym (Eh)
    Anonym (Ehm) skrev 2024-11-20 16:42:44 följande:
    Kan du inte bara googla om du inte förstår eller fråga? Jag har inte ens barn och förstod utan problem det vanliga ordet för denna "skotyp"
    Tossor ÄR för mig tofflor så det är därför jag frågar. Det är vad de kan kallas inom handarbetsgrupper iaf om de är stickade. Vet du att jag visste faktiskt innan du glappade vad Google är!
  • Räkan77

Köp ett par riktiga vinterkängor, han kommer ju förmodligen lära sig gå under vintern, eller i alla fall stå upp. Så han kommer ju behöva ett par kängor så lika bra att köpa nu på en gång.

• Lubna96
    Anonym (Celine) skrev 2024-11-20 16:13:13 följande:

Varför kan han inte ha vinterstövlar?
    Tänker att tex allvädersstövlar borde funka även om han kryper, man får helt enkelt dra snö stoppen på overallen under stövlarna så de hålls på plats.
    Satsa på ett par rejäla ( Tex Hestra) vantar istället! 

Jag gick först i de banorna att köpa allvädersstövlar, men fick höra att det kunde kännas lite klumpigt för små barn som inte kan gå eller precis lärt sig det. 

Men får kanske bli stövlar trots allt! :) 

• Lubna96
    Räkan77 skrev 2024-11-20 17:29:04 följande:

Köp ett par riktiga vinterkängor, han kommer ju förmodligen lära sig gå under vintern, eller i alla fall stå upp. Så han kommer ju behöva ett par kängor så lika bra att köpa nu på en gång.

Jo det har du en poäng i :)
  • Anonym (Yess)
    Anonym (Eh) skrev 2024-11-20 16:19:32 följande:

Haha ?ett lite mer vuxet ord?? Det är det ordet som används för den typen av skor i butiker och bland föräldrar? 
    och för din info så finns det faktiskt massor med SMÅ bebisar som ?går runt? i vattentäta tossor under hösten/början på vintern.
  • Anonym (Ehm)
    Anonym (Eh) skrev 2024-11-20 16:51:42 följande:
    Tossor ÄR för mig tofflor så det är därför jag frågar. Det är vad de kan kallas inom handarbetsgrupper iaf om de är stickade. Vet du att jag visste faktiskt innan du glappade vad Google är!
    Och jag dubbelkollade via google direkt och fick upp en massa tossor för barn som var vattentäta...Så svårt var det inte att inte klanka ner på TS för ett vanligt ord.
  • Lubna96
    Anonym (Ehm) skrev 2024-11-20 20:37:23 följande:
    Och jag dubbelkollade via google direkt och fick upp en massa tossor för barn som var vattentäta...Så svårt var det inte att inte klanka ner på TS för ett vanligt ord.
    TACK! 🙏🏻
  • Anonym (Eh)
    Anonym (Ehm) skrev 2024-11-20 20:37:23 följande:
    Jamen halledudanedå vad snuttiga ni är {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Tossor i snön?