Inlägg från: SommarOchSolVårochBlommor |Visa alla inlägg
  • SommarOchSolVårochBlommor

Borgerlig vigsel utan barnen

Var i Skottland när mitt äldsta var 2 (eller 1,5?). Hade aldrig åkt utan mina barn. Men om ni vill det är det inte så illa. Viktigare hur ni är de andra dagarna när ni är hemma. De är dessutom så små att gör ni inte det till en grej minns de troligen inget om ngt år.

Anonym (Donna) skrev 2024-11-21 05:04:50 följande:
    "Inte så illa"?

Det är inte illa alls. Barnen är små och skulle ändå inte förstå vad de var med om. Utöver det så kan det väl vara skönt att bara vara vuxna tillsammans en dag?

Vill du släpa med ungar på allt du gör så varsågod, men sitt inte och var småförsmädlig mot dem som väljer annorlunda.

Själv har jag gjort mycket utan barn, för att vissa saker blir roligare då. För mig. Det är inte förbjudet att tänka på sig själv!
    Det är inte så illa nä. De kommer troligen inte minnas det. Hade de varit äldre hade det varit ännu värre.
    Anonym (Donna) skrev 2024-11-21 10:51:51 följande:
    Du förstår inte att man kan vilja njuta av bara varandra när man gifter sig?
    Exempelvis ha en härlig bröllopsnatten utan gnällande barn?
    Men är du på riktigt? Tror du att man spenderar bröllopsnatten själva är att likställa med att åka på en resa utan sina barn?
    Anonym (Donna) skrev 2024-11-21 12:02:28 följande:
    Japp, är 100% på riktigt.
    Och nej, jag tror inte. Jag vet. Gjorde nämnligen det själv.

Inget fel att resa själva så länge ungarna har det bra hemma. Att föredra dessutom när de ännu är så små.
    Synd om barnen (mindre synd om de vore så små att de ej minns)
    Anonym (Undrar) skrev 2024-11-21 15:56:35 följande:
    Kanske måste förtydliga, vi åker inte på resan utan barnen såklart. De är 3h ifrån oss med bil, alltså hos sin farmor som bor på landet. Vi är borta två nätter så tycker inte riktigt att det kan klassas som att vara på en resa. 
    Låter fint!
Svar på tråden Borgerlig vigsel utan barnen