• Anonym (Hejaheja)

Gravid UTAN märkbara symptom?

Man diskuterar ju mycket här om gravidsymptom tidigt. Men är det tvärtom så att någon här blivit gravid och knappt haft några symtom alls de första veckorna efter befruktning? har själv genomgått en insemination och letar tecken, vilket ju givetvis känns så dumt :(.

• Svar på tråden Gravid UTAN märkbara symptom?
  • Anonym (Ja)

Jag hade knappt några symptom under hela min graviditet, lite trött och ville inte äta allt och foglossning sista veckorna. Men i början kände jag ingenting alls, det första kom v8-9 någon göng

• Anonym (Preggo)

Varit gravid 3 gånger och aldrig haft symtom förrän kring v 6-7 och även då inte så mkt symtom, trötthet och lite ömma bröst. Friska barn 😊

• Anonym (Tvillingmorsan)

Efter att ha slutat med p-piller hade jag oregelbunden mens i några månader, sen blev jag gravid. Men eftersom mensen var oregelbunden reagerade jag inte när den inte kom, för jag hade inga andra syntom alls i början. Och då väntade jag ändå tvillingar.

När jag började bli trött och må illa, gjorde jag ett test som var positivt. Gjorde ett VUL eftersom jag inte hade någon aning om vilken vecka jag var i. De uppskattade att jag var i vecka 8. Det var också då de upptäckte att det var två embryon. 

• Anonym (Ja)

Tror det är mycket vanligare än vad man tänker att graviditeter kan vara väldigt skonsamma också. Jag har många omkring mig som också haft väldigt skonsamma graviditeter utan större symptom. Innan jag blev gravid första gången trodde jag också att det var mer eller mindre standard att må illa och kräkas 😂

Svar på tråden Gravid UTAN märkbara symptom?