Jag tror att de flesta föräldrar brister någon gång med sina trotsiga barn och gör saker som man sedan ångrar.
Klart det ser dåligt ut om man ser någon dra och släpa ett barn som du beskriver och inte minst kränkande mot barnet så rekommenderar dig att ta med ett annat färdmedel om barnet är för trött på morgonen.
Jag hade en bra bit till förskolan och hade vagn upp till 4 års åldern.
Ibland var den med även upp till 5 årsåldern om vi var sent ute då jag ej har körkort.
Dottern tyckte att det var liiite pinsamt för hon var ju stor men då sade jag att kan dina kompisar åka bil fram och tillbaka varje dag så har du också rätt att vila i vår rosa rolls roice ( som vi kallade vår sulky) !
Det bästa är också att fundera på vad som triggar dessa utbrott när ni går hemifrån?
Får barnet gör kort tid på sig att vakna upp, äta sin frukost, leka, se klart något program eller vad det nu kan vara?
Jag upplevde ofta att det var haken och såg till att ge mitt barn MER tid till sig själv på morgonen.
Sade också att på morgonen måste jag bestämma takten, när vi går hem får du bestämma takten och stanna till vid den stora stenen, plocka pinnar eller vad det nu var som lockade. Höll alltid mitt ord och min dotter kunde acceptera mitt krav.