Vad händer?
Alltså jag vet inte riktigt hur jag ska agera, om jag ska göra det alls...
Misstänker starkt att min man smygdricker, och har misstänkt det länge.
Han dricker upp alkohol själv som vi fått i gåva tillsammans från våra barn, ha dricker upp alkohol jag köpt för flaskans skull där jag inte tycker om innehållet, detta utan att ens fråga mig om det är ok. Det värsta är att den tomma flaskan ställs tillbaka i skåpet i, vad vet jag, någon förhoppning att jag inte ska upptäcka det.
Har kommit på honom med att ta fram vin i tetra och hälla upp i ett vanligt dricksglas, vinet förvarades under sängen i vårt gästrum.
Det dricks upp ett flak öl på någon månad, konsumtionen säger jag inget om, vad jag blir fundersam över är att INGEN av dom ölen har druckits när jag varit hemma.
Jag har även funnit halvtomma vodkaflaskor i hans ryggsäck. Nyligen låg de en tom liten Fantaflaska i ryggan, i botten var det lite vätska kvar i botten och jag smakade och det var alkohol.
För några veckor sedan luktade han väldigt illa när vi lagt oss på kvällen, misstänker han tagit en sup innan han la sig, jag lägger mig alltid senare än honom. Det är klart att det är enklare att smyga med det om man har alkoholen i ryggsäcken i en Fantaflaska.
Det har varit så många småsaker jag reagerat på som känns lite märkliga, hoptryckta ölburkar i botten på soppåsen, varför liksom?
Har konfronterat honom någon gång i något sammanhang men han blånekar.
Jag är absolut ingen motståndare till alkohol men när det börjar smygas med det så reagerar jag