Inlägg från: Anonym (ATTJOOO) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ATTJOOO)

Fler kvinnor som inte kan nysa diskret?

När andra kvinnor nyser, brukar det vara en lite diskret fnysning. Ett lite "oj", i princip. När jag nyser, vänder sig folk om undrar vad fasiken det var som lät.

Jag kan inte nysa tyst och diskret. Jag har verkligen försökt och övat och i bästa fall kväver jag nysningen, vilket får till följd att snoret hamnar i munnen istället. Att få till ett litet "attjo", det går liksom inte.

Jag låter som en hel karl. Finns det fler kvinnor som låter som jag? Jag känner mig kopiöst manhaftig varje gång jag behöver nysa inför folk.

• Svar på tråden Fler kvinnor som inte kan nysa diskret?
  • Anonym (ATTJOOO)
    Anonym (Nys på du) skrev 2024-11-22 11:12:09 följande:

Fortsätt och nys högt, man ska inte kväva en nysning. Så länge du nyser i armvecket så, men tyvärr ser jag alltför många män som nyser rakt ut så saliv och virus bara flyger ur käften på dem. Jag har aldrig sett en kvinna göra så. 

DET är vidrigt! Nej, jag nyser i armveck. Dock högt. Jag läste nånstans (skrivet av en kvinna), att män nyser så högt eftersom de vill ha uppmärksamhet. Jag vill inte ha uppmärksamhet, jag vill nyss i fred!
    AndreaBD skrev 2024-11-22 10:39:24 följande:

Japp. Alla tycker det är roligt. Vissa blir skrämda. Jag tror det hänger på ens individuella anatomi. Kanske är det trångt någonstans? 

Det är inte omöjligt att det gör! Jag blir lätt täppt i näsan. Blir du också det?
Svar på tråden Fler kvinnor som inte kan nysa diskret?