Kan man ordna egen babyshower?
Har funderat på det. Jag har bara haft en , förra gången jag var gravid och det blev jättebra. Det var två vänner som ordnade då men tror inte de kan nu. Det var ingen överraskning utan jag var med och planerade lite också , gillar egentligen inte överraskningar så mycket.
Jag tänkte att det inte skulle bli nån den här gången men efter att vi var på en väns babyshower har min dotter (8 år) pratat mycket om det och sagt att hon vill att vi har en igen.
Jag ska föda i februari (planerat snitt) och fyller år i januari.. Tänker om det skulle gå att ordna typ födelsedagsfest / babyshower. Kanske ordna tillsammans med min syster eller nån vän, tänkte i lokal isåfall.
Kan man ordna det själv eller blir det konstigt? Tänkte väl isåfall bjuda på typ plockmat och tårta / fika och kanske nått att dricka. Och det är inte presenterna som är viktiga , kan man skriva att presenter absolut inte är något krav så att det inte blir som att man tigger presenter? Tänkte att det skulle vara roligt att träffa vänner och göra något sånt innan man är låst med en nyfödd.