-
Jo, det är såhär att mitt ex dejt har dumpat mig för 2 veckor sedan (pga en tabbe jag gjort gentemot henne och hennes väninna) och hon vill varken vara vän med mig eller att jag någonsin kontaktar henne igen.Hon har blockerat mig på sociala medier, 2 dagar senare även hennes väninna.Det är lite blandade känslor nu och vi båda tyckte om varandra och jag vet inte hur jag ska ta mig tillväga.Enligt vårt sista samtal så har jag enligt henne bränt alla broar och fått mina chanser och att ett nej är ett nej, men känner ändå att jag vill kontakta när det gått ett tag men vet inte när det känns rätt. För jag har svårt att tro att hon någonsin hör av sig igen. Vi har tjafsat ett par gånger och hon gjorde slut med mig 1 gång för att ta kontakt igen, då våra beteenden och sätter att uttrycka oss kolliderar.Jag älskar henne och saknar henne trots den lilla tiden vi träffades 6 gånger på 2 månader bara och vi visade öppet känslor för varandra, hunnit vara intima med varandra och sovit med varandra de 3 sista gångerna.Enligt ett medium jag pratat med, så kommer hon närma sig mig igen med tiden när det har gått en tid och man har smält allting men jag har svårt att tro på sånt trams, utan tror det är kört på riktigt och jag önskar att hon var här med mig nu istället. Vill tillägga att vi båda är i 30-årsåldern med våra bagage med sig men med olika bakgrunder.Frågan om hon någonsin förlåter mig och hör av sig igen, för jag har börjat inse att jag kan ha förlorat henne på livstid och det det är svårt att acceptera förlusten av en fin tjej.
-
Svar på tråden Har svårt att komma över mitt ex dejt som dumpade mig för snart 2 veckor sedan.
-
.... Nejnopenäver
-
Vad har du gjort med hennes väninna? Har ni haft något för er tillsammans så kan du nog brinna i h-vetet ör all evighet i hennes värld. (Dvs om hon tänker och fungerar som jag)
Eller menar du att hon och väninnan har blockat dig och du har gjort något mot de båda? -
Har inte gjort något med hennes väninna men exdejten började ghosta mig i fredags för 2 veckor sedan (8de nov), inte hört av sig på hela lördag då hon "varit upptagen" hela dagen, då båda två skulle iväg på konsert till Karlstad denna lördag (den 9de nov) och jag kände mig ensam och övergiven och visste inte hur jag skulle ta mig till. Vi båda har ADHD men hennes är grövre, sen jag har autism och hon har autistiska drag. Sen så skickade hon 2 snap bilder till mig på kvällen men inte svarat nånting när jag skrev. Den första blev hon svartsjuk på när jag skrev "åh vilka 2 sötnosar". Sen så gillade hon inte hur jag uttryckte mig och var lack på mig för denna komplimang + 2, 3 dagar innan när jag pratade med experten över telefon, så vart jag irriterad på min granne som förde oväsen halv 1 på natten. Och sen såg jag att snap poängen inte ökade, så tog bort henne från snap och addade igen, då hon svarade med att blockera mig på Facebook, Instagram och snapchat. Gjorde fan det dummaste, drack mig full natten till söndag (den 10de nov) och åkte hem till hennes väninna, där exdejten befann sig och ville konfrontera och prata med exdejten men hon vägrade gå ner, då dem blev rädda. Så sen dess har jag inte pratat med exdejten och jag känner både skuldkänslor och skam. Jag är varken desperat eller svartsjuk av mig, blev bara helt lost och kunde inte tänka rationellt, då jag var alkoholpåverkad och så kärleken gör en blind. Hoppas båda 2 förlåter mig nån gång och att exdejten hör av sig någon gång, men tror att jag har fuckat upp det för gott. Då exdejten gjort slut med mig 2 veckor innan, för att avblockera igen. Men nu har det varit tyst i 2 veckor och jag vågar inte ta kontakt, men känner ändå att jag vill skriva ett brev och be om ursäkt och förklara mig men vet inte om det är nån bra idé.
-
Oj jösses. Du beter dig som en tonåring, har väldigt svårt att tro att ni är runt 30?
Men ja, ditt beteende är helt klart skrämmande psykopat varning på och du bör verkligen lämna båda ifred för all framtid.
När ett gäller alkoholen säger jag ingenting då jag själv har gjort dumma saker.på fyllan. Tyvärr får man ta konsekvenserna av det och förhoppningsvis lära sig nåt av sina misstag. -
Jag har valt att söka hjälp för mitt beteende och exdejten är inte 100% stabil hon heller. Men jag hoppas att man blir förlåten nån gång, då jag gjorde det inte med flyt heller. Och sen nackdelen är att hon jobbar som Tågvärd på SJ, så risken finns att jag kan se exdejten jobba på tåget. Psykopat är jag inte, men det var min autism som satte käppar i hjulet som vanligt. Sen självtroendet är väl inte på topp heller och exdejten är 34 men beter sig som 23 och är skadad i huvudet pga många års spelberoende och pojkvänner som inte var schyssta mot henne. Sen så är hon lite egotrippad av sig och sa till mig en gång att hon var en foliehatt och när jag frågade henne något snällt, då skulle hon tjafsa med mig och anklaga mig för o tjafsa när det var hon som tjafsade med mig.
Har bara lite svårt att släppa tabben jag gjort.
Men jag vet att det kommer bättre dagar.
Exdejten och jag har hunnit få känslor för varandra men antar att hon har inga känslor kvar för mig.
Känner ändå att jag behöver höra av mig i framtiden och få förklara mig och be om ursäkt eftersom jag fick knappt förklara mig sist hon bröt med mig.
Hon var rätt osäker medan jag visste vad jag ville.
Hon var inte redo för ett förhållande och ville njuta av singellivet efter att ha haft olika förhållanden från 16-årsåldern sa hon veckorna innan, men då är frågan varför ens dejta från början?