• Anonym (Hjälp)

Svider/kliar när jag sitter ner

Vad kan det vara om det svider och kliar i underlivet när man sitter ner? Har haft detta problem länge men har ingen aning vad det kan vara. Något som haft liknande??

• Svar på tråden Svider/kliar när jag sitter ner
  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (e) skrev 2024-11-23 15:49:08 följande:

Du är inte torr då?

Kollade slemhinnorna hos barnmorska men hon sa att dom såg bra ut och upplever inte att det är torrt för nere, smörjer med vaselin och olja varje dag. Är det något som du upplevt av torra slemhinnor?
  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (Minna) skrev 2024-11-23 23:15:43 följande:

Kan du ha svamp?

Stämmer in på mina symtom, men har visat negativt för det av svampodling. Kan man få som små sår/röda prickar i underlivet av det? Det är precis där som det svider/kliar som mest när jag sitter ner.

Har testat negativt för svamp, gonorre, klamydia och mykoplasma. 
  • Anonym (Minna)
    Anonym (Hjälp) skrev 2024-11-24 08:24:57 följande:
    Stämmer in på mina symtom, men har visat negativt för det av svampodling. Kan man få som små sår/röda prickar i underlivet av det? Det är precis där som det svider/kliar som mest när jag sitter ner.

Har testat negativt för svamp, gonorre, klamydia och mykoplasma. 
    Vet faktiskt inte men du kanske kan prova svampdödande ändå? Kan du vara känslig för oljan eller vaselinet?
  • Anonym (Emelie)

Rakar du dig där nere? I så fall kan det vara det. Låter så med kkåda och röda prickar. Eller svamp eller torrt som andra säger. Men du säger ju att det inte är det. Du kan ju testa receptfritt medel mot svamp o se vad som händer. Men ifall du rakar dig så tror jag att det är det. Ifall du vill vara hårfri eller ha mindre hår skulle jag i så fall råda dig till hårborttagning med Laser istället. Det är permanent och du slipper klåda och röda prickar.

• Anonym (Hjälp)
    Anonym (Emelie) skrev 2024-11-24 13:23:02 följande:

Rakar du dig där nere? I så fall kan det vara det. Låter så med kkåda och röda prickar. Eller svamp eller torrt som andra säger. Men du säger ju att det inte är det. Du kan ju testa receptfritt medel mot svamp o se vad som händer. Men ifall du rakar dig så tror jag att det är det. Ifall du vill vara hårfri eller ha mindre hår skulle jag i så fall råda dig till hårborttagning med Laser istället. Det är permanent och du slipper klåda och röda prickar.

Besväret är innanför blygdläpparna och har inte rakat där på flera månader så tror inte det. Fick mer besvär av svamp krämerna förut när jag behandlade för misstänkt svamp (med pevaryl och canesten) och vågar inte testa det igen :(
  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (Minna) skrev 2024-11-24 12:06:51 följande:
    Vet faktiskt inte men du kanske kan prova svampdödande ändå? Kan du vara känslig för oljan eller vaselinet?
    Vågar inte testa det igen då det förvärrade mina problem förut, vården misstänkte svamp och behandlade med krämer men allt blev värre med det. Vaselin går bra att använda, men det hjälper inte mot svedan/kliandet eller får bort röda prickarna jag har :/
  • Anonym (Minna)

ACO har en svalkande créme, Intimate care moisturising gel som lindrar iaf kliandet.

• Anonym (Emelie)
    Anonym (Hjälp) skrev 2024-11-24 14:46:26 följande:
    Besväret är innanför blygdläpparna och har inte rakat där på flera månader så tror inte det. Fick mer besvär av svamp krämerna förut när jag behandlade för misstänkt svamp (med pevaryl och canesten) och vågar inte testa det igen :(
    Usch vad jobbigt för dig. Undra vad det kan vara. Ok har du inte rakat dig mellan blygdläpparna så kan det ju inte vara det. Tycker du ska gå tillbaka till läkaren, gyn. Såhär kan du ju inte ha det jämt. De får kolla prickarna och huden. Klådan kanske du kan få kortison kräm utskrivet. Finns nog kortisongel receptfritt på apoteket. Något klådstillande. Xylocain är  bedövande
Svar på tråden Svider/kliar när jag sitter ner