Flickvännen lever bara här och nu och vägrar berätta om sitt förflutna
Jag, tjej 25 år, träffade en jämnårig tjej i februari i år. Vi dejtade några månader och blev officiella vid midsommar. Hon är underbar på alla sätt, men hon lever väldigt mycket i nuet. Och i framtiden så att säga. Det är son bakgrund och historia som hon absolut tvärvägrar att prata om. Som att hon ploppade upp ur jorden för 5 år sedan typ. Hennes historia slutar liksom där. Hon har inga vänner från före universitetet, hon pratar aldrig om sin familj, inga intressen som hängt i från barndomen, inga tonårsannekdoter, ingenting som jag är van vid att man pratar om som par eller ens mellan vänner. Hon verkar inte ens ha sett en film eller läst en bok från före 2017. Pressar man lite, eller det bara blir för mycket snack om barndomen/tonåren när vi hänger med vänner, så händer något som jag bara kan beskriva som att hon försvinner framför ögonen på en.
Jag antar att något har hänt i hennes förflutna, något jävligt traumatiskt.
Frågan är om det går att leva så? För henne som person, för mig som partner, för oss som par? Har någon här några erfarenheter av att vara tillsammans med någon som inte verkar ha någon historia?