Svägerska höjs till skyarna
Jag är så trött på att min mans syster alltid ska höjas till skyarna fastän hon inte är eller gör något som är bättre än någon annan. Hon och jag kommer relativt bra överens eftersom jag ser till det men det är mycket jag stör mig på som jag bara släpper. Hon kan vara glad och trevlig när det passar henne men beter sig ofta som en omogen tonåring. Vi träffas inte lika ofta nuförtiden eftersom vi bor långt ifrån varann, men de gånger vi umgås så sitter hon mest med telefonen och uppdaterar sig om influencers och har inget intresse av vad man säger om det inte är något som involverar skvaller eller drama. Hon är väldigt ytlig och självupptagen och hon pratar mest om utseenderelaterade saker och kalorier etc. Ett bra exempel på hennes självupptagenhet är när hon skulle hälsa på oss och min man (hennes bror) råkar bli akut sjuk innan hon ska komma. Våran son var inte ens 3 månader vid tillfället och min partner var inlagd i 2 veckor på sjukhuset i väldigt dåligt skick, vid ett tillfälle trodde jag att han skulle dö. Jag var vaken nästan dygnet runt med vår son och kunde inte sova på grund av stress och hade uppskattat lite avlastning minst sagt. Hon kommer hit och hjälper inte till överhuvudtaget och tar sovmorgon hela vistelsen. Inte en enda gång erbjöd hon sig att ta hand om våran son en timme för att låta mig vila eller kanske ta en dusch. Det viktigaste för henne var att få sova ut på morgonen och göra sig iordning/sminka sig i evigheter innan hon kom ut ur sitt rum. Vi gick igenom den svåraste tiden hittills i våra liv och det enda hon pratade om var hennes diet hon gick på vid tillfället och den kommande resan till Ibiza med tjejkompisarna som var sååå mycket smalare än henne och hon behövde därför gå ner i vikt osv.
Hon är fruktansvärt irriterande men det som är ännu mer irriterande är att min man och hans två andra syskon behandlar henne som om hon vore gjord av guld. De få gångerna jag faktiskt har orkat kritiserat henne har jag blivit rejält tillsagd. Till exempel som en gång när hon hängde ut en person hon hade en dispyt med på sociala medier (jag ifrågasatte detta eftersom jag tycker det är väldigt omoget att hänga ut människor sådär) då blev jag avhyvlad av min man som minsann tyckte det var helt rätt gjort trots att hennes arbetsgivare lätt hade kunnat se det (hon jobbar som HR vilket gör det ännu värre). Eller som den gången hon skröt över hur mycket party droger hon och hennes fästman tar när de krökar trots att de är över 30 år gamla. Jag sa efteråt till min man att jag tycker det är fruktansvärt omoget att vid den här åldern börja ta party droger och prata om dme på ett sådant lättsamt sätt men jag får bara höra att jag är så känslig och överdriver om hur farligt det är.
Alltså jag blir GALEN på denna människa och hur hon särbehandlas av alla. Vad gör man ens?!?