• Anonym (Koala)

Hur höga krav får man ha när man dejtar?

Jag vet att jag till stor del är singel för att jag har för höga krav. Det är många som har det idag, märker även att männen börjar ställa högre och högre krav. Hur höga krav får man egentligen ha och kan kärlek växa fram även om allt inte känns 100 från början? Hur tänker ni? 

• Svar på tråden Hur höga krav får man ha när man dejtar?
  • Anonym (?)

Jag hade väldigt höga krav när jag letade seriös flickvän

• Anonym (Helena)

Det bestämmer man själv. 

• Anonym (C)

En bra tumregel är att du själv ska leva upp till samma standard du kräver av potentiell partner. Kan det vara så att du skruvar upp kraven så att ingen passar i din mall för att du egentligen är svinrädd??

• Anonym (Koala)
    Anonym (C) skrev 2024-11-24 08:48:20 följande:

En bra tumregel är att du själv ska leva upp till samma standard du kräver av potentiell partner. Kan det vara så att du skruvar upp kraven så att ingen passar i din mall för att du egentligen är svinrädd??

Du menar rädd för kärlek och att träffa nån? Jag vet inte, undermedvetet kan det säkert vara så. Folk undrar varför jag är singel. Det har ju dock inte dom med och göra. Men det får en ändå att börja tänka till.
  • Baam777
    Anonym (Koala) skrev 2024-11-24 08:43:14 följande:
    Hur höga krav får man ha när man dejtar?

Jag vet att jag till stor del är singel för att jag har för höga krav. Det är många som har det idag, märker även att männen börjar ställa högre och högre krav. Hur höga krav får man egentligen ha och kan kärlek växa fram även om allt inte känns 100 från början? Hur tänker ni? 

söker man kärleken på riktigt hur man inte höga krav. 
  • Dexter dot com

Om man är ute efter ett förhållande över tid bör man ju absolut vara väldigt kräsen med att personen har värderingar och prioriteringar man kan leva med för annars kommer det ju inte vara hållbart.

• Anonym (L)

The sky is the limit. Du får ha hur höga krav du vill. Sedan om du lyckas hitta någon med de kraven är en helt annan historia men det är också din ensak.

• Freddie K

Å ena sidan får man ha hur höga krav som helst. Å andra sidan måste man vara realistisk, men jag tycker inte att man ska behöva kompromissa, men att man kanske ger någon en chans som man annars inte skulle ha gett en chans, för man vet aldrig.

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • PH76
    Baam777 skrev 2024-11-24 09:11:56 följande:
    söker man kärleken på riktigt hur man inte höga krav. 
    Jag skulle säga tvärt om, om du letar efter lösa flings eller one night stands så behöver du inte så höga krav. Letar du du efter någon att verkligen behålla så bör du ha höga krav, givetvis inte högre än vad du själv kan erbjuda, då kan det bli svårt att hitta en match.
  • Anonym (M)

Om man har för höga krav så begränsar man sig själv från att träffa någon man älskar. Kärleken är inte helt logisk och grundar sig inte bara på fysisk attraktion, beteenden, samma värderingar osv.

Jag tycker man får ta varje dejt som den kommer. Inte fundera så mycket på om personen uppfyller x och y utan se om det känns rätt eller inte. Är det här en person jag inte vill vara utan i mitt liv? Vakna upp bredvid varje morgon?

Svar på tråden Hur höga krav får man ha när man dejtar?