• Anonym (Sminkkonsument)

Om alla under 20 övergav sminkmärket Caia...

Caia är ett hyggligt dyrt sminkmärke och när man ser vilka som köar så fort dom har nåt jippo så är majoriteten av kunderna väldigt unga och jag skulle tro att det största antalet av dom unga kunderna inte har tjänat sina pengar själva utan fått av sina föräldrar. Äldre kunder kanske inte ids stå och köa vid jippon men jag misstänker ändå att den stora majoriteten av kunderna är yngre. Om nån sitter på siffror så visa dom gärna. 

Jag är därför nyfiken på vad ni tror skulle hända om Caias alla kunder under 20 år övergav dom. Skulle märket kunna överleva då?

• Svar på tråden Om alla under 20 övergav sminkmärket Caia...
  • Anonym (Nope)

Inte i samma omfattning. Förr var det pojkband som tjänade pengar på flickors drömmar. Självklart får tjejerna kramar och personlig uppmärksamhet vid öppningsjippon eftersom det är de som drar in pengarna till Caia.

Det är fan tragiskt. Hoppas det kommer någon motkultur som istället visar på alla möjligheter dessa flickor och tjejer har att tex bli bra på en hobby eller liknande. 

• Anonym

Fjortismärke nr 1
    Förlegat att anorda hysteri och kökaos a la Öststater

• Anonym (Sminkkonsument)
    Anonym skrev 2024-11-24 17:25:58 följande:

Fjortismärke nr 1
    Förlegat att anorda hysteri och kökaos a la Öststater

Mest troligt skulle det gå omkull om Bianca övergav det för hon ÄR ju märket, men I dagsläget när hon finns där så verkar det onekligen fortsätta att gå starkt. Undra om det kommer ändras när hennes konsumenter blir äldre eller om det är ständig påfyllnad av yngre konsumenter så det gör inget.
  • Anonym (Belle)

Vad spelar det för roll om folk överger eller köper ett märke eller inte?

Det har väl alltid funnits grejer som är populära bland yngre eller någon annan åldersgrupp. Inget är nytt under solen. 

• Anonym (Cancer)

Är faktiskt förvånad att föräldrar låter barn köpa av detta märke i så stor utsträckning. Då ett flertal produkter ga visat sig innehålla cancer framkallande ämnen. Vet att själva företaget haft mycket rättsliga åtgärder emot sig med.

Tack gode gud, är min egen dotter så klok i sina val. Hon ratar det och allt vad Bianca Ingrosso står för. Ingen vidare förebild för unga tjejer.

Bojkotta, så kan förhoppningsvis märket gå i graven. Där det hör hemma.

• Anonym (Lolita)

Dessutom så är deras (dyra) produkter aldrig någonsin med i bäst-i-test. Jag skrev och frågade om deras produkter någon gång har varit med, men fick inget svar. 

• Anonym (Lolita)

När Bianca var med i ett TV-program så fick man se innehållet i hennes väska. Och det var bara produkter från andra märken. Varför använder hon inte sina egna? 

• Anonym (Nope)
    Anonym (Belle) skrev 2024-11-25 09:44:10 följande:

Vad spelar det för roll om folk överger eller köper ett märke eller inte?

Det har väl alltid funnits grejer som är populära bland yngre eller någon annan åldersgrupp. Inget är nytt under solen. 

Jag tycker mer det liknar hur en sekt fungerar.
  • Anonym
    Anonym (Lolita) skrev 2024-11-25 10:06:18 följande:

När Bianca var med i ett TV-program så fick man se innehållet i hennes väska. Och det var bara produkter från andra märken. Varför använder hon inte sina egna? 

för att det är skräp...
Svar på tråden Om alla under 20 övergav sminkmärket Caia...