• Anonym (Oro)

Är jag förvirrad eller är jag gravid?

Jag hade sex med min partner den 15/11 och vi upptäckte liten spricka i kondomen, så jag tog en akutpiller dagen efter, men nu känner jag inte igen min kropp den är svullen och jag har ömma bröst med styva bröstvårtor hela tiden, har även haft bruna flyttningar men den avtog idag. 

Så sex skedde den 15/11, ägglossning var beräknad den 20/11 och mensen ska komma den 5/12. 

Jag tog grav test idag även om det är super tidigt och den var negativ.  

Är det jag som är kocko eller har jag lyckats bli gravid ändå.. jag tänker att man är väl fertil både dagarna innan och efter beräknad ägglossning? 
    Är så orolig nu

• Svar på tråden Är jag förvirrad eller är jag gravid?
  • Anonym (Skeptisk)

Tja, det ena utesluter inte det andra.... Om du är gravid så fäste ägget för ett par dagar sedan, på tok för tidigt för att ha symptom så det är inte det som är orsaken. Dessutom för tidigt för normala tester att visa utslag också, då ska du vara mycket närmare bim. Du får lugna dig lite.

Rätt liten risk att du skulle vara gravid också, spermier är inte så jäkla pigga efter fem dagar.

• Anonym (Oro)
    Anonym (Skeptisk) skrev 2024-11-24 19:08:09 följande:

Tja, det ena utesluter inte det andra.... Om du är gravid så fäste ägget för ett par dagar sedan, på tok för tidigt för att ha symptom så det är inte det som är orsaken. Dessutom för tidigt för normala tester att visa utslag också, då ska du vara mycket närmare bim. Du får lugna dig lite.

Rätt liten risk att du skulle vara gravid också, spermier är inte så jäkla pigga efter fem dagar.

Åh så skönt att läsa detta, skulle inte vara orolig i onödan, men jag känner igen gravid symtom då det  detta skedde exakt för ett år sen också och jag hade väldigt tidiga gravid syntom. 

Jag hoppas det är akutpillret som skapat lite hormonellt kaous. 

• Anonym (Skeptisk)
    Anonym (Oro) skrev 2024-11-24 19:12:07 följande:

Åh så skönt att läsa detta, skulle inte vara orolig i onödan, men jag känner igen gravid symtom då det  detta skedde exakt för ett år sen också och jag hade väldigt tidiga gravid syntom. 

Jag hoppas det är akutpillret som skapat lite hormonellt kaous. 

Det kan iofs vara pillret ja! Håller tummarna för att ÄL inte kom för tidigt då.
  • Anonym (Skeptisk)

Men ÄL borde snarare ha skjutits framåt eftersom du tog pillret :) 

• Anonym (Oro)

Ja precis, ägglossningen borde ha flyttats fram! Håller tummarna! 

• Aliona
    Anonym (Oro) skrev 2024-11-24 19:03:33 följande:
    Är jag förvirrad eller är jag gravid?

Jag hade sex med min partner den 15/11 och vi upptäckte liten spricka i kondomen, så jag tog en akutpiller dagen efter, men nu känner jag inte igen min kropp den är svullen och jag har ömma bröst med styva bröstvårtor hela tiden, har även haft bruna flyttningar men den avtog idag. 

Så sex skedde den 15/11, ägglossning var beräknad den 20/11 och mensen ska komma den 5/12. 

Jag tog grav test idag även om det är super tidigt och den var negativ.  

Är det jag som är kocko eller har jag lyckats bli gravid ändå.. jag tänker att man är väl fertil både dagarna innan och efter beräknad ägglossning? 
    Är så orolig nu

Jag tror att du kan vara lugn. Det är inte troligt - knappt ens möjligt - att dina symptom beror på graviditet. Graviditetssymptom orsakas av graviditatetshormon och de bildas inte förrän ägget har fäst, vilket det bör göra först idag eller om någon dag om du hade äl den 20/11. Dessutom skulle det gett utslag på graviditetstestet. Försök att inte ta ut något i förskott utan vänta in bim och ta ett test då igen om inte mensen kommer. 
Svar på tråden Är jag förvirrad eller är jag gravid?