• BlommanBetty

Gravid och hematom

Hej,
    Jag är gravid i v.8+2. Jag fick en blödning när jag var v.6+0. Livrädd då jag fick ett MA I juli, så fick jag efter tjatande komma upp på ett VUL och det visade en levande krabat med pickande hjärta. Glad över nyheten försökte jag släppa oron men samma kväll kom en fors av blod som slutade rätt fort. Jag försöka släppa det men efter det hade jag brun/svarta flytningar. I måndags fick jag komma upp igen på ett nytt VUL då dom sa att det troligtvis var ett missfall men det visade att vår lilla krigare fortfarande levde men att jag hade troligtvis ett hematom. Läkaren sa att det var 50/50 hur det skulle sluta.
    Jag fick tabletter utskrivet för att stoppa blödningen vilket det inte gjort. Jag har sedan dess haft två störtblödningar (inga klumpar) som slutat fort, därefter brun/svarta flytningar. Har nytt VUL om en vecka. Någon annan som varit med om liknande som vill dela med sig där det trots allt gått bra??  Tacksam för svar!

• Svar på tråden Gravid och hematom
  • Anonym (MB)
    Har blödit nästan hela min graviditet nu, allt från lite rosa till flera störtblödningar som blött igenom en binda på en timme. Har varit på flertalet ultraljud från vecka 5 till 11. Dom kom fram till att min livmoder växer för fort så det orsakar blåmärken i den men lillkrabaten lever livet där inne ändå 😍 Jag hoppas att dom kommer fram till varför för dig med och att allt kommer gå bra ❤️
  • BlommanBetty

Så härligt höra det gått bra för dig❤️ Hur länge har du kvar?

Hur ofta fick du göra ultraljud och fick du tabletter mot blödningen? 

Jag är så orolig att det är svårt fokusera på annat🤯

• Anonym (MB)

Jag är i vecka 29+3 nu och har somsagt blödit nästan hela tiden? 

Fick inga tabletter mot blödningen men gick på ultraljud typ varannan vecka för att kolla läget i början. Nu går jag en gång i månaden och kollar. 

Förstår helt din oro, jag var också jätteorolig och är fortfarande

• BlommanBetty

Så skönt att du tagit dig så långt i graviditeten, även om jag förstår det är fruktansvärt jobbigt. 

Jag har tid på måndag igen, men har småblödigt sedan igår så jag vet inte.. som en berg och dalbanan 😑 

I och med din graviditet och dina blödningar, har du känt av andra symptom på graviditeten? Har dom kollat ditt blodvärde under graviditeten? Dom pratade om att jag kan behöva extra järnsprutor?

Förlåt för alla tusen frågor, läkaren är väldigt förtegen då hon vill avvakta tills jag är över v. 12 men även då sa hon att det kommer vara riskfyllt 😞

• Anonym (MB)

Det är väldigt jobbigt med ovissheten om vad som sker så tidigt 😭 

Har alltid haft mitt illamående vilket jag är väldigt glad över, på så sätt har jag ändå känt ett litet lugn, att illamåendet iallafall är kvar trots blödningarna. Hur ser det ut med dina symtom? 

Japp, får lämna prover för blodvärdet varje besök och har fått extra järnsprutor då blodvärdet inte är jättebra när man blöder så pass länge och mycket. 

Uppdatera gärna hur det går när du vart på besök nästa gång! 

Svar på tråden Gravid och hematom