Föräldrar som skriver arga mejl till läraren
Jag blir nyfiken på föräldrar som kan skriva helt sjuka mejl till sina barns lärare. Aggressiva och hotfulla. Jag har bland annat fått mejl som varit arga för att jag varit sjuk, har legat på sjukhus och så har eleverna fått en dålig vikarie eller så har skolan inte lyckats få in en vikarie och då är jag världens sämsta människa.
Vissa dagar har jag slutligen inte ens orkat öppna arbetsmejlen för att slippa dessa mejl. Om en förälder skickar ett meddelande 22:30 en fredag. Jag har inte svarat lördag morgon klockan 7:30 då får jag ett sms också om hur kass jag är på att höra av mig? sida upp och sida ner?
Jag blir bara fundersam på om dessa människor inte är riktigt kloka? Jag skulle aldrig behandla mina barns lärare på det sättet.
Ofta är det samma föräldrar och har ca 120 elever i veckan och det är väl kanske 5 elevers föräldrar som skriver och 3 av dom är helt liksom orimliga. Typ hela fredagsnatten och lördagsnatten så är det nya mejl 02:20, 02:34, 03:12, 03:56 och så vidare. Nästan så man funderat på att göra en orosanmäla på just dessa personer som skriver 20 mejl under en hel natt. Man kan ju fundera på deras alkoholkonsumtion då med tanke på att dessa mejl enbart kommer på fredagar och lördagsnätter.