• Poisonivy

Nöja sig eller fortsätta leta efter bättre?

Hej! Jag och mitt ex gjorde slut för ett år sen. Vi hade då varit tsm i tre år. Ca tre månader efter vi gjorde slut kontaktade han mig och ville försöka igen. Sen dejtade vi typ ett halvår men det blev inte seriöst. Känns som att vi båda skämdes över att vi träffade varandra och vi höll det liksom hemligt. Sen bad jag om en paus för hade en känsla att jag inte hade gett singellivet en chans. Kändes liksom fel att gå tillbaka till sitt ex när jag inte hade gett andra killar en chans (mitt ex var mitt första förhållande). Gick på flera första dejter varav ingen riktig var bra. Sen träffade jag en kille på gymmet och vi började dejta seriöst och exklusivt i ca tre månader. Sen gjorde han "slut". Är fortf lite hjärtekrossad efter det. 

Nu till den inte så bra grejen... Träffade mitt ex igen efter detta (det var dock han som hörde av sig till mig) och sa igen till honom att jag inte kände mig redo. Har bara en känsla i kroppen att jag inte är "klar". Handlar inte om ngt sexuellt, har liksom bara legat med en person efter mitt ex och det var gymkillen. Utan handlar om att jag fortfarande tror att jag kan hitta någon kille som passar mig bättre personlighetsmässigt och mentalt än mitt ex. 

Min familj tycker att jag ska ta mitt ex tillbaka men det känns inte helt rätt bara. Om nu mitt ex är så bra som min familj säger osv vill jag ju inte "kasta bort" honom. Har ju också känslor för mitt ex men har även kommit över honom ganska mkt efter vi gjorde slut. Någon som har erfarenhet av detta? 
  • Svar på tråden Nöja sig eller fortsätta leta efter bättre?
  • Poisonivy
    Poisonivy skrev 2024-11-24 21:42:20 följande:
    Sen dejtade vi typ ett halvår men det blev inte seriöst. 
    Det här är fel, vi dejtade kanske i 3-4 månader!
  • Anonym (E)

Skit i vad familjen säger. Och ja, man kan ha känslor för en person utan att man för den sakens skull passar så bra ihop. Du behöver göra den bedömningen utifrån hur han verkligen är, och om du har känslan av att det inte är riktigt rätt så lär det vara så. Du vet väl bäst vilken slags kille som passar dig. Det är modigt att inte nöja sig med något som är hyfsat bra och istället försöka hitta någon som är ännu bättre, så länge man fattar att det inte finns någon som är perfekt.

• Poisonivy

Jag och min kusin pratade även förut om att ett sätt att veta säkert är att träffa sitt ex, prata ut ordentligt om allt som varit och red ut problem osv. Sen så ger vi det en månad, bara umgås med varandra och ge 100 %. Inget halvdant liksom. Om det fortfarande känns fel så är det nog bäst att bara gå skilda vägar.

Svar på tråden Nöja sig eller fortsätta leta efter bättre?