• Anonym (Bbbb)

Första "bråket"

Jag och min pojkvän jag varit ihop med i 1,5 månad har haft vårt första bråk eller jag frågade bara några saker och det eskalerade från hans sida. Han tog det som att jag inte litar på honom bara för jag frågade osv och att jag typ sårar hans känslor. Han säger hur han får kyssa mig, röra mig osv men hur jag inte litar på honom.
    Han betedde sig även konstigt idag och jag frågade varför han är elak, då säger han att han beteer sig så som mina tankar om honom, att jag inte förtjänar bra beteende om jag inte litar på honom. Allt detta för jag ställde några frågor och att hans handlingar med tiden kommer visa om jag kan lita på honom.
    Manipulerar han eller vad är det frågan om? För jag tycker allt detta känns konstigt. Att "straffa" mig på det sättet.

• Svar på tråden Första "bråket"
  • Anonym (Bbbb)
    Anonym (Varningsklocka) skrev 2024-11-24 22:09:29 följande:

GÖR SLUT! Ta varningen på allvar!

Jag har bara sagt att hans handlingar kommer visa om jag kan lita på honom. Han säger hela tiden att han vill ha någon som litar på honom. Han förstår inte vad jag menar och det gör mig ledsen men han säger att han blir ledsen? Blir helt förvirrad av denna situation.
    Anonym (Varningsklocka) skrev 2024-11-24 22:09:29 följande:

GÖR SLUT! Ta varningen på allvar!

• Anonym (Bbbb)
    Tow2Mater skrev 2024-11-24 22:35:15 följande:
    Låter som du behandlar honom illa. Så säger man inte till någon utan att ha en bra orsak. Klart han blir ledsen.
    Visste inte att kommunicera och ställa frågor i en relation är att behandla någon illa. Jag har självklart en anledning till varför jag ställer de.
  • Anonym (Bbbb)
    Tow2Mater skrev 2024-11-24 23:33:14 följande:
    Att säga 'hans handlingar kommer visa om jag kan lita på honom'är inte kommunikation, det är nedlåtande och anklagande envägskommandering.

Vilken anledning till dina frågor?
    Ja matchar hans handlingar med hans ord så kan jag lita på honom. Det är så det funkar, vi pratade allmänt om det, sånt tema.
  • Anonym (Bbbb)
    Räkan77 skrev 2024-11-25 19:48:03 följande:

Har ni haft n0gon kontakt idag? 

Idag så frågade han varför jag stängt av "senast aktiv" på Instagram.
  • Anonym (Bbbb)

Jag har alltid haft avslaget "senast aktiv" på allt. Varför han tar upp just idag, känns som ren provokation och han nämnde något i still med att han gillar att följa mig.

• Anonym (Bbbb)
    Tow2Mater skrev 2024-11-25 23:26:55 följande:
    Jag skulle kunna göra som du och resten av skocken dubbelanonyma och skriva ena dagen under 'usch", andra dagen under 'hmm' och tredje dagen under "pss". Skulle det få dig att må bättre? Ni kan ju försöka skriva lite mer nyansearat själva, huh?

TS, varfor har du avslaget "senast aktiv" på insta? Det låter ju konstigt, så inte konstigt han undrar.
    Vad då konstigt? Inget konstigt med det, alla människor är olika. Men att han vill kolla varje minut när jag rör min mobil är inte konstigt. Han nämnde bokstavligt talat att han vill följa mig.
    Du är konstig som inte ser problemet i hans beteende. 
  • Anonym (Bbbb)
    Tow2Mater skrev 2024-11-25 23:38:44 följande:
    Så du tolkar 'att han gillar att följa dig' som att han vill se var du är varje minut? Det kan inte tolkas som att han vill se om du varit aktiv typ en specifik dag? Ja jag tycker det är konstigt att man inte visar om man varit aktiv, varför skulle man dölja det?
    Du ser inte kontrollbehovet han har.
    Tyck du det är konstigt. Man måste inte visa sånt på sina sociala medier. Jag har daglig kontakt med honom och det bör räcka än att han ska stalka mig när jag är online. För han har bokstavligt talat sagt att han vill följa när jag är online.
  • Anonym (Bbbb)
    Räkan77 skrev 2024-11-25 23:48:17 följande:
    Så ni har fortsatt att tjafsa? Har någon av er tagit initiativ till att prata telefon eller träffas för att se om ni kan reda ut detta?

Om ni inte kan prata med varandra om vad som hänt och försöka förstå varandra så är det lika bra att göra slut.
    Fortsatt tjaffsa? Jag gjorde inget idag. Han startade diskussionen bara så. Hade sagt god morgon och allt som vanligt så fortsatte han.
  • Anonym (Bbbb)
    Anonym (Varningsklocka) skrev 2024-11-26 07:09:38 följande:

Ts, självklart inget fel med att dölja sin aktivitet. Det har jag på ALLA sociala medier och appar. Lite privatliv vill man ha, och alla har sin orsak. Men den här killen verkar inte frisk och du gör bäst i att lämna honom. Det finns bättre där ute.

Jag har också det på alla appar och sociala medier och alltid haft
  • Anonym (Bbbb)
    Anonym (Varningsklocka) skrev 2024-11-26 09:12:13 följande:
    Ts kanske borde börja med att göra slut åtminstone..? Men självklart blocka också.
    Försökt prata med honom. Idag blev han arg för jag inte skickade selfie.
Svar på tråden Första "bråket"