• Anonym (Undrande)

Skönhetsingrepp

Ser allt fler kvinnor runt 50 som är alldeles släta i ansiktet typ som en 20-åring. Som ex Laila Bagge och Tilde de Paula Jag fattar ju att dom gör en massa ingrepp, men vad är det exakt dom gör. Ansiktslyft har jag koll på, men allt annat. Botox och fillers och..,,? 

Hur kan dom se så släta och unga ut Och vad exakt är det för behandlingar man kan göra som funkar. Det är en djungel där ute och att försöka lista ut det själv lyckas jag inte med. Frågar man dom som sysslar med det vill dom sälja på en allt. 

Obs det här är ingen tråd om huruvida det är snyggt eller inte. Eller om medicinska risker. Jag vill bara veta hur man gör. 

• Svar på tråden Skönhetsingrepp
  • Anonym (Hm)

antagligen en blandning av fillers, botox och dermapen. Finns även kemiska peelingar som är utmärkta för ändamålet såväl som den nya hollywood face lift Där fokus ligger på nedre delen av ansiktet och hals, snarare än hela ansiktet. En extremt noga hudvårdsrutin med serum innehållande hyaluronsyra eller retinol, samt solskyddsfaktor för att förhindra nya rynkor. Mycket vatten!!! Vatten håller inte bara huden återfuktad och minskar synliga rynkor utan fungerat också i kombination med fillers som består av just hyaluronsyra. hyaluronsyra drar till sig fukt (vatten) och når optimal effekt I det behandlade området 

• Mrs Moneybags

Det är nog mest botox och fillers och även syror. Om det görs av en expert kan man få det där extra släta resultatet. Jag följer t ex Vimmelmamman på instagram och tidigare även på bloggen, hon är väldigt öppen med sina behandlingar om man är nyfiken på sådant. Och förstås babyslät i pannan som inte heller verkar kunna rynkas pga nervgiftet. 

Själv bryr jag mig inte så mycket om sådant, men det är kul att se vad olika behandlingar kan göra. 

Tilde är inte super-extra-slät i mina ögon och hon borde ta bort den där klumpen hon har vid hakan. Det skulle jag prioritera framför rynkbehandling. 

• Anonym (No Botox)

Det måste vara jobbigt att ständigt försöka att se ung ut. Men sedan så kommer den dagen då det inte längre är möjligt, och naturen har sin gång. När andra accepterar detta så mår de väl jättedåligt. 

Och ingen vet ju egentligen vad som händer när man har använt Botox (som är ett nervgift) och fillers. Läste en artikel av en läkare som varnade för att dessa uttänjningar av läpparna till slut kommer att göra dem sladdriga, och det är inget man kan göra någonting åt. Så hur kommer alla dessa Botox- och fillerskvinnor att se ut i framtiden?

Och hur mycket pengar har de lagt på dyra hudvårdsprodukter, och det sedan visar sig att de åldras som alla andra? Om kändisar hade sett yngre ut som äldre, på grund av hudvårdsprodukter, så skulle det vara allmänt känt. Men tyvärr så är det inte så enkelt. Mycket pengar har lagts ut på grund av reklam som har lovat alldeles för mycket. 

Visst ser de yngre ut för stunden, men hur kommer det att påverka kroppen i framtiden? 

• Anonym (Hm)
    Anonym (Hm) skrev 2024-11-25 00:03:52 följande:

antagligen en blandning av fillers, botox och dermapen. Finns även kemiska peelingar som är utmärkta för ändamålet såväl som den nya hollywood face lift Där fokus ligger på nedre delen av ansiktet och hals, snarare än hela ansiktet. En extremt noga hudvårdsrutin med serum innehållande hyaluronsyra eller retinol, samt solskyddsfaktor för att förhindra nya rynkor. Mycket vatten!!! Vatten håller inte bara huden återfuktad och minskar synliga rynkor utan fungerat också i kombination med fillers som består av just hyaluronsyra. hyaluronsyra drar till sig fukt (vatten) och når optimal effekt I det behandlade området 

Varför så många negativa tummar? Det besvarade TS fråga i detalj. Sen att ni kanske inte gillar skönhetsingrepp är en annan sak 😂
  • Mrs Moneybags
    Anonym (No Botox) skrev 2024-11-25 10:37:23 följande:

Det måste vara jobbigt att ständigt försöka att se ung ut. Men sedan så kommer den dagen då det inte längre är möjligt, och naturen har sin gång. När andra accepterar detta så mår de väl jättedåligt. 

Och ingen vet ju egentligen vad som händer när man har använt Botox (som är ett nervgift) och fillers. Läste en artikel av en läkare som varnade för att dessa uttänjningar av läpparna till slut kommer att göra dem sladdriga, och det är inget man kan göra någonting åt. Så hur kommer alla dessa Botox- och fillerskvinnor att se ut i framtiden?

Och hur mycket pengar har de lagt på dyra hudvårdsprodukter, och det sedan visar sig att de åldras som alla andra? Om kändisar hade sett yngre ut som äldre, på grund av hudvårdsprodukter, så skulle det vara allmänt känt. Men tyvärr så är det inte så enkelt. Mycket pengar har lagts ut på grund av reklam som har lovat alldeles för mycket. 

Visst ser de yngre ut för stunden, men hur kommer det att påverka kroppen i framtiden? 

Fast det är lite fel att säga att ingen vet vad som händer när man använder botox. Botox har ju använts i åratal nu av miljontals människor världen över. 

Samma med fillers, som har använts ännu längre. 

• Tukt

Det är ju inte säkert att Laila Bagge ser ut som Leila bagge och du hamnar bredvid henne på 7-eleven.

• Anonym (gg)

Jag är i samma ålder, ser slät ut men har inte gjort några ingrepp alls.

• Mrs Moneybags
    Tukt skrev 2024-11-25 16:29:15 följande:

Det är ju inte säkert att Laila Bagge ser ut som Leila bagge och du hamnar bredvid henne på 7-eleven.

Förmodligen inte. När vi ser henne på tv är hon sminkad av ett proffs, friserad av ett proffs, stylad av en stylist, fint ljussatt och så vidare. 
  • Tukt
    Mrs Moneybags skrev 2024-11-26 10:20:04 följande:
    Förmodligen inte. När vi ser henne på tv är hon sminkad av ett proffs, friserad av ett proffs, stylad av en stylist, fint ljussatt och så vidare. 
    Ja och ljussatt så det ska se bra ut. På stillbilder är det förmodligen också bildhanterat på ett sätt så det ska se bra ut.
  • Anonym (En till)
    Anonym (gg) skrev 2024-11-25 16:43:32 följande:

Jag är i samma ålder, ser slät ut men har inte gjort några ingrepp alls.

Samma här. Inga operationer eller fillers här. Den enda hemligheten jag har är att jag aldrig varit särskilt förtjust i solbränna, till skillnad från många i min generation. Jag har också länge använt solskydd dagligen, och är noga med återfuktning av huden morgon och kväll.
  • Anonym (gg)
    Anonym (En till) skrev 2024-11-26 12:31:42 följande:
    Samma här. Inga operationer eller fillers här. Den enda hemligheten jag har är att jag aldrig varit särskilt förtjust i solbränna, till skillnad från många i min generation. Jag har också länge använt solskydd dagligen, och är noga med återfuktning av huden morgon och kväll.
    Jag har inte aktat mig för solen alls, tvärtom rest mycket i soliga länder utan solskydd i många år. Återfuktning är jag väldigt noga med, precis som du. 

Jag känner annars inte att jag gjort något särskilt, möjligen i jämförelse med många andra druckit väldigt lite alkohol. Men det finns personer i samma ålder som inte alls druckit alkohol men ändå ser rynkiga ut. Jag tror det hela är mest genetiskt.
Svar på tråden Skönhetsingrepp