• Anonym (M)

Tappat hoppet om mänskligheten

Min farbror har bott på ett gruppboende sen han flyttade hemifrån. Han klarar sig inte själv då han är schizofren och har autism. Han har en godeman och dom på boendet tar hand om honom och har hand om hans ekonomi. Han klarar inte av att gå ut själv och handla till exempel, så det behöver han själv med. I hyran ingår mat, och det dras via autogiro. han dog i för några månader och min pappa är den som kommer få ärva honom då han inte har några barn. Min pappa har fått ett utdrag från hans konto och sett flera transaktioner. Någon har använt min farbrors kort flera gånger i månaden, handlat möbler, handlat kläder, mat, smycken? man har även sett att personen Tagit Ut flera tusen i månaden på bankomaten? min farbror hade aldrig nya kläder, smycken eller möbler.. misstänker nu att det är nån personal på boendet som gjort såhär. kunde även se att de hållit på många år. Hur går man tillväga? Trodde inte sånt här förekom? så himla ledsen och besviken.. tydligen kan man inte lita på någon 

• Svar på tråden Tappat hoppet om mänskligheten
Svar på tråden Tappat hoppet om mänskligheten