• Anonym (Osäker)

Hjälp! Tips?

Jag träffade en kille för ca 6 veckorsen. Han har i princip bott här sen dess. Sen dess sakta lärt mig mer och mer om hans bakgrund, mestadels av hans familjemedlemmar. Jag vill bara få bort från mitt liv. Några tips på hur jag dumpar honom säkrast/smartast?

• Svar på tråden Hjälp! Tips?
  • Anonym (Jo)

Du fasar ut honom.

Börja med att säga att det har varit en väldigt intensiv period och att du behöver space, dvs att han ska sova hemma hos sig ett tag. Låt det gå ungefär en vecka eller hellre två, du kan svara vänligt om han hör av sig men inte så mycket mer än så, låt det verka som att du är väldigt upptagen, trött mm. Gå inte med på att träffas.

När det har gått ca två veckor förklarar du att du inte klarar av en relation just nu, att det blir för mycket helt enkelt och att du behöver vara för dig själv framöver. Om han ber om fler förklaringar så svara bara, "det är bara så det känns", förklara inte vidare än så, det räcker. Och säg så klart också att ni bryter kontakten och går vidare eftersom du behöver landa i dig själv, ta hand om ditt liv osv på lång sikt. Om han undrar om ni inte kan vara vänner åtminstone så nej, du känner att du behöver bryta helt för att kunna fokusera på dig, något i den stilen iaf.

Lycka till.

Svar på tråden Hjälp! Tips?