Inlägg från: Anonym (Livet är kort) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Livet är kort)

Kan inte göra slut.

Ja det är rätt! Och om du känner sådan ångest så kan du skriva ett brev till henne. Res bort över en helg och lämna brevet väl synligt.

• Anonym (Livet är kort)
    Anonym (A) skrev 2024-11-25 14:41:30 följande:

Vi har haft våra puser, där jag vart borta som längt en vecka, så känts som att vi redan gått igenom det, när jag väl var iväg för att "få klarhet", så kunde jag inte alls veta vilket jag kände mer för, alltså vara själv eller vara med henne.

Jag menar att du ska resa bort för att hon ska kunna läsa brevet i ensamhet utan att sätta igång en stor diskussion. När du kommer tillbaka har hon nog smält det värsta iaf.
  • Anonym (Livet är kort)
    Anonym (Henna) skrev 2024-11-25 20:33:00 följande:

Jag gjorde slut och sen ångrade jag mej. Vi har en bättre relation idag. Vi har talat igenom skav och gjort nya överenskommelser. Varför forcera fram ett slut? Det är okej att känna sej tveksam och osäker.

Om man inte är kär och vet att man aldrig kommer att bli det, varför dra ut på smärtan?
  • Anonym (Livet är kort)
    Anonym (Henna) skrev 2024-11-26 00:06:08 följande:
    För att känslor kommer och går. Frågan är om det finns kärlek i relationen. For better and worse.
    Ts känner nog sig själv tillräckligt väl ska du se, och här verkar känslorna aldrig ha kommit alls. Ts beskriver ju själv att hen inte är kär och aldrig kommer att bli det.
  • Anonym (Livet är kort)
    Anonym (Henna) skrev 2024-11-26 08:01:52 följande:
    Så tolkar jag det inte. Varför be om råd annars?
    Du menar förutom att det ordagrant står:  jag vet ju att jag inte är kär, och att jag inte kommer bli det.

Man kan behöva stöd ändå!
  • Anonym (Livet är kort)
    Anonym (Henna) skrev 2024-11-26 08:23:24 följande:
    Det står också:
    Men jag kan inte säga det till henne, det ger mig en sån grav ångest att jag kommer bli tvungen. Jag får också ångest av att ta detta beslutet, ställer mig dagligen frågor om det är rätt? jag har väldigt svårt att se ett liv utan henne, näst intill omöjligt. Att vi ska gå skilda håll och bli "främlingar" för varandra ger mig rysningar. Varför är det såhär?
    Jaha? Det är väl rätt naturligt att det är jobbigt att göra slut. Ts saknar dock fortfarande känslor för den här personen även om de står varandra nära.
  • Anonym (Livet är kort)
    Anonym (Henna) skrev 2024-11-26 08:41:11 följande:
    Om hon saknar känslor för henne, borde det inte vara så svårt att göra slut. Visst att det är jobbigt att göra slut, men att det känns som näst intill omöjligt att leva ett liv utan henne, tycker jag tyder på mycket starka känslor. Däremot är det förstås svårt att få pirr i magen av en person som uppenbarligen mår psykiskt dåligt och skulle behöva psykologstöd, som det verkar.
    Det kan mycket väl vara svårt att göra slut även om man vet att man borde, måste. Även de som vet att relationen är riktigt dålig kan ha svårt för det. Bara mänskligt.

Vi tolkar det där annorlunda. Du skriver "omöjligt att leva ett liv utan henne" som om det beror på känslor, jag tolkar det snarare som den där gamla vanan, att man har svårt att föreställa sig hur det kommer att vara när man varit tillsammans länge. Ts skriver ändå att hon inte är kär och aldrig kommer att bli. Det låter för mig inte som särskilt starka känslor alls.
Svar på tråden Kan inte göra slut.