Anonym (Mamma Mu) skrev 2024-11-25 22:16:29 följande:
Barnet är 6 år och det finns ingen annan simskola i kommunen där vi bor. Svårt att säga vart det fallerar, men det är en stor grupp också där en del av lektionstiden går åt till att vänta på sin tur att få hjälp och där barnen gör övningar i omgångar medan resten väntar vid bassängkanten.
Så har alla simskolor jag sett gått till. De kan ju inte släppa ut massa barn som inte är simkunniga på djupt vatten utan en vuxen intill. Och många simskolor jobbar på djupt vatten tidigt för att göra barnen orädda för det snabbt.
Fortsätt kämpa på, säger jag. Simningen är alldeles för viktig för att släppa. Det handlar om att rädda ditt barns liv. Lägg in ett simhallsbesök till varje vecka där ni tränar bara barnet och du. Eller stanna kvar i simhallen efteråt någon timme till effer lektionen.
Jag brukade göra så att vi körde simträning först när vi var på simhallen, sen fikade och lekte vi.
När sommaren kommer så kan ditt barn simma ännu lite mer och då blir det roligt att bada ute och det blir på ett lättsamt sätt ännu mer träning.