• Anonym (Farbror)

Jag accepterar inte min partners julplaner med exet. Är jag verkligen den dumma här?

Man gör väl som i alla andra delade familjer. Man är några timmar på dagen på julafton på det ena stället och sedan på det andra stället efter Kalle Anka.

Barnen kan ju lika gärna vara hemma hos honom och dig på kvällen med julklappar och allt men sådant brukar man ju få göra vart annat år om man skiljt sig.

Om man nu inte kan vara allihop tillsammans på samma ställe

• Anonym (Farbror)
    Anonym (Ledsen) skrev 2024-11-28 15:37:58 följande:
    Det skulle jag nog säga att jag gjort. Hans respons är att han måste prioritera barnen och att de inte ska hamna i kläm. Och han anklagar mig för att pressa honom i onödan. Han säger att han gärna firar jul med mig "någon gång framåt i tiden" och att han tycker att exfrun är "rätt jobbig" som inte tillåter mig vara med. Han tror att det kan bli stökigt om jag är med eftersom hon inte vill ha mig där och att barnen drabbas i så fall. 
    Hälsa från mig att han ska lämna exfruns och barnens julfirande till Kalle Anka och att han då behöver åka hem till dig så ni får göra någonting ihop.

OCH han ska göra det med glatt hjärta och inte anklaga dig för att "slita honom från barnen".

Allt annat är underbetyg för honom och ert förhållande (men det behöver du inte säga till honom).
Svar på tråden Jag accepterar inte min partners julplaner med exet. Är jag verkligen den dumma här?