• Anonym (detärdagsnu)

Frågor om ägglossning

Hej! Toppade mitt ägglossningstest den 16/11 och har legat lika starkt fram tills idag (nu är testen slut, därav kan jag inte testa mer för tillfället). Har haft halkiga/klistriga flytningar under alla dessa dagar, samtidigt som ömmande bröst, senaste 3 dagarna har jag haft molande värk och spänningar i livmodern. Kan absolut vara så att mensen är på gång, men känns konstigt då jag aldrig känt av mensen mer än en max två dagar innan.

Så nu är mina frågor:
    -Är det möjligt att ens fertila fönster är 8 dagar?
    -Om det skulle vara en implantation (utan blödning) är det då möjligt att jag skulle känna av det 4 dagar efter äl ?start??
    -Från när skulle ni räkna min ägglossning? Tänker så att man har koll på hur många dagar efter man är på nu. 

Värt att tillägga är att jag tagit test som jag själv upplever svagt svagt positivt, men jag har så kallade line eyes och känns som att det egentligen är för tidigt för att ens kunna se något nu?

Såååå tacksam för svar och råd!

• Svar på tråden Frågor om ägglossning
  • Aliona

Äl-test ska man räkna från att de ?slår om? från negativt till positivt. Då vet man att äl bör ske 24 timmar senare. Äl-test kan vara positiva väldigt länge, så därför är det viktigt att man har fått negativt först, så att man vet nör det första positiva var. 

Din äl bör alltså ha varit 17 nov. 

Menar du att du kände symptom 20 nov redan? Det är alldeles för tidigt. Hade du äl den 17 så borde ägget fästa runt 23-24 nov, och först efter det kan man få symptom. 

Det är också för tidigt för att få positivt graviditetstest. 

Vänta lite till och se. Jag håller tummarna att det blir något! 

• Anonym (detärdagsnu)
    Aliona skrev 2024-11-26 19:54:22 följande:

Äl-test ska man räkna från att de ?slår om? från negativt till positivt. Då vet man att äl bör ske 24 timmar senare. Äl-test kan vara positiva väldigt länge, så därför är det viktigt att man har fått negativt först, så att man vet nör det första positiva var. 

Din äl bör alltså ha varit 17 nov. 

Menar du att du kände symptom 20 nov redan? Det är alldeles för tidigt. Hade du äl den 17 så borde ägget fästa runt 23-24 nov, och först efter det kan man få symptom. 

Det är också för tidigt för att få positivt graviditetstest. 

Vänta lite till och se. Jag håller tummarna att det blir något! 

Stort tack för svar!

låter rimligt att äl kan ha varit 17 november!

gällande symtomen så kan ömma bröst varit pga ägglossning, men gällande molvärken så känns det väl lite skumt att det skulle börja 24 november? Tänker det är ju isåfall 7 dagar efter ägglossning, men det kanske inte är helt omöjligt att man känner av implantationen så tidigt eller?🥰
  • Aliona
    Anonym (detärdagsnu) skrev 2024-11-26 19:57:36 följande:
    Stort tack för svar!

låter rimligt att äl kan ha varit 17 november!

gällande symtomen så kan ömma bröst varit pga ägglossning, men gällande molvärken så känns det väl lite skumt att det skulle börja 24 november? Tänker det är ju isåfall 7 dagar efter ägglossning, men det kanske inte är helt omöjligt att man känner av implantationen så tidigt eller?🥰
    Ah, du menar att det var implantationen du kände av. Jo, det stämmer perfekt tidsmässigt, det sker ca 6-7 dagar efter äl, så molvärken kan vara att ägget fäste :) 
  • Anonym (detärdagsnu)
    Aliona skrev 2024-11-26 20:21:04 följande:
    Ah, du menar att det var implantationen du kände av. Jo, det stämmer perfekt tidsmässigt, det sker ca 6-7 dagar efter äl, så molvärken kan vara att ägget fäste :) 
    Låter lovande!! Håller alla tummar och tår!
Svar på tråden Frågor om ägglossning