• Anonym (TS)

Julklappsleken - söker tips!

I jul är det bestämt att vi ska köra julklappsleken så jag ska köpa två paket för ca 50 kr styck.
    Deltagarna är mellan 25-70 år, män och kvinnor.
    Och min hjärna står still! Har ni några tips på nåt jag kan köpa så tas det tacksamt emot :)

• Svar på tråden Julklappsleken - söker tips!
  • Anonym (vi)
    Anonym (TS) skrev 2024-11-27 08:53:15 följande:
    Julklappsleken - söker tips!

I jul är det bestämt att vi ska köra julklappsleken så jag ska köpa två paket för ca 50 kr styck.
    Deltagarna är mellan 25-70 år, män och kvinnor.
    Och min hjärna står still! Har ni några tips på nåt jag kan köpa så tas det tacksamt emot :)

Gå in på Clas Ohlson eller Normal och köp lite vadsomhelst som kostar ca 50 kr. För den summan får man ju inget "riktigt", men typ ett par braständare, en kökshandduk, ett par glöggmuggar eller liknande. 
  • Anonym (-)

Vin (beroende på lämpliget vid given situation - ibland absolut inte)
    Multiverktyg
    Godis
    Isskrapa
    Powerbank
    Vantar
    Spel
    Glas
    Mugg
    Sylt / mormorglad
    Julpyntpryl

• Anonym (vi)
    Anonym (-) skrev 2024-11-27 09:06:39 följande:

Vin (beroende på lämpliget vid given situation - ibland absolut inte)
    Multiverktyg
    Godis
    Isskrapa
    Powerbank
    Vantar
    Spel
    Glas
    Mugg
    Sylt / mormorglad
    Julpyntpryl

Vin för 50 kr? 
  • Fjäril kär

Rekommenderar butiken EKO om du har den. Har hur mycket prylar som helst om man tar sig tid att titta ordentligt.  

En/två flaskor konstig läsk från USA eller Mellanöstern 
    Julpynt
    Verktyg 
    4-pack matlådor 
    Dörrmatta 
    Muggar 
    Nån konstig kökspryl 
    Handdukar 
    Big pack baconsnacks 

Etc etc..  Allt beror på om det ska vara en seriös julklapp eller om man kan skoja till det 

• Anonym (man51)

Säger som någon ovan...

Butiken Normal...

Där finns allt mellan himmel och jord, och hela tanken med "Julklappsleken" är ju inte nödvändigtvis att det skall vara "påkostat" och "superdupergenomtänkt"... utan kul och roligt... 

Vi har tidigare satt en summa, typ som ni, 100kr. Sen kan det bli ett eller tio paket... sällan ett dock... Flört

Brukar ofta sluta med att det blir byteshandel mellan deltagarna... Flört 

• Anonym (Juuuul)

God choklad/annat godis som är lite "finare" på något sätt. Eller varför inte Toffifee?

En tygpåse med fint motiv.

Något mer "fint designat" t.ex. underlägg till kastruller, eller underlägg till muggar/glas.

• Anonym (Filippa)

Choklad
    Trisslott
    Finare tvål
    Duk
    Tygservetter
    Prydnad eller dekoration
    Glögg
    Muggar
    Anteckningsbok eller kalender
    Plojgrej från Normal 
    Hemmagjorda chokladpraliner eller sylt/marmelad/glögg

• Meddelande borttaget
  • Anonym (vi)
    Mentat skrev 2024-11-27 15:52:06 följande:
    Javisst, det finns massor. Små flaskor givetvis, men det är ju ett sätt att prova något nytt. Jag skulle föreslå den här: Prosecco Pizzolato Organic | Systembolaget
    Det var ju en kul idé, hade aldrig kommit att tänka på det som julklapp i julklappsleken. Tack!
  • Anonym (Linn)

Skulle inte vilja ha en billig, rolig pryl som sedan bara ligger och skräpar. Bättre med förbrukningsvaror.

Sylt
    Choklad 
    Dadlar
    Tandborste 
    Tandkräm

Ja tänk saker som man använder iaf. Om det finns en mindre förpackning med någon mer lyx choklad eller liknande skulle jag slå till.

• Anonym (TS)

Tack för alla tips!

Svar på tråden Julklappsleken - söker tips!