Böter från skolan
En undran?
Min son, som har ADHD och autism, går på en resursskola där de är väl medvetna om hur han fungerar. Han kan ?explodera? på en sekund och då kan det hända att saker omkring går sönder. Han tar medicin och större utbrott sker alltmer sällan (Kanske också pga mognad?) Men så skedde en grej i skolan häromdagen som gjorde att han fick ett utbrott. En händelse som säkert lätt kunnat undvikas om lärarna varit lite förutseende. Utbrottet resulterade i att han slog/kastade sönder några saker i klassrummet. Efter möte med rektorn fick vi nu veta att skolan skickar räkning på det som gått sönder. Vi har aldrig fått det tidigare så undrar mest om det är rätt?
På ett sätt tycker jag självklart att det är rätt, men samtidigt så handlar det om ett barn som är tvingad att vara på en plats där vi vårdnadshavare inte kan vara med och ta ansvar. Det är väl lärarna som har ansvar under skoltid? Jag kan med säkerhet säga att ingenting gått sönder om jag hade varit där. Någon annan som fått räkningar från skolan??