Minnesluckor och katastroftankar
Detta kommer nog låta vrickat för den som inte förstår ångest, vill jag börja med att säga?
För mer än ett halvår sen var jag och en kompis på krogen, jag blev väldigt full och har en del minnesluckor därifrån. Dagen efter fick min kompis ett meddelande på Snapchat från en kille vi träffade på krogen och som hon hade lagt till (inte jag), som ville ha mitt nummer för han ville bjuda ut mig på middag men då jag redan har kille svarade min vän just det- nej hon har kille. Klart slut, inget mer med det.
Vi pratade en del om festen och min kompis sa att den där killen redan på krogen hade försökt bjuda mig på middag och att jag hade svarat ?vilken bra idé? typ, vilket väckte ett minne hos mig om att jag naivt trodde att han menade middag för oss alla som var där, som en kompisgrej (jag kan bli rätt taggad, glad och naiv när jag dricker). Oavsett fick jag jätteångest, för jag älskar min pojkvän oändligt och vill inte att någon ens ska tro att jag provar flörta med dem (även om det är missförstånd). Och jag har inte heller drucket sedan dess, just av ångesten för det (jag lider av ångest och får ganska grov ångest av minsta lilla). Men jag lyckades åtminstone släppa det fram till för några dagar sen.
Killen vi hade träffat letade upp min pojkvän på instagram och skrev till honom (mer än ett halvår senare från händelsen?), en förvrängd historia, om han hade träffat mig på krogen och att jag hade insisterat på en dejt med honom och att han inte visste om att jag hade kille förrän för någon månad sen då han såg det av slump. Men att han nu bara ville vara schysst och informera min pojkvän om det.
Detta gjorde mig arg, att han förvrängde historien så, och jag förklarade precis vad som hade hänt för min pojkvän och han tror på mig och har själv släppt det.
När min kille släppte det gjorde också jag det, fram till nu då jag akut fick ångest igen över minnesluckorna. Jag börjar få katastroftankar som ?tänk om jag gjorde si? eller ?tänk om jag gjorde så?, tex ?tänk om jag drog på krogtoan med någon utan att jag minns det? utan att jag egentligen har någon anledning att tro det, mer än det faktum att jag har minnesluckor. Inget tyder på att något dumt har hänt.
Vet inte vad jag vill få ut av dehär inlägget egentligen? kanske lite tröstande ord och logiskt tänkande? För visst att en kille kan ha missförstått mitt glada bemötande med flört, men det finns ju absolut inget som tyder på att jag skulle ha dragit på toan med någon, det är ju bara hjärnspöken?