Inlägg från: Anonym (Orolig mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Orolig mamma)

Ångest över husköp

Måste skriva av mig lite, jag och min sambo har letat hus i några månader vart på en del visningar, budat på några som vi inte vunnit eller dragit oss ur. Nu har vi hittat ett hus som vi vann budgivning på och skrivit papper och får tillträde om ett par veckor, men jag har extrem ångest över att flytta dit, jag tycker verkligen det känns sjukt jobbigt och har mått dåligt varje dag sen vi skrev papper. Magkänslan är inte alls bra och jag kan inte svara på varför. Jag hade hoppats på att vara glad och taggad över att flytta dit men jag är inte det? Huset är jättefint och när vi var på visning kunde jag liksom se mig själv bo där, men nu känns det bara jobbigt och jag önskar att jag kunde spola tillbaka tiden. Känner mig så orolig över allt och så mycket tankar, är det verkligen rätt område, kommer vi att trivas där osv osv? Har också barn som är 3 år och tycker det känns jättejobbigt att han ska behöva byta förskola och sånt också. Och börjar redan oroa mig för om skolor i området är bra. Vet att jag tar ut mycket i förväg och det kanske blir så att man trivs jättebra, och annars är det ju bara att sälja om man inte trivs. Men då är jag också orolig över att inte få samma pengar tillbaka som vi la för huset, och tycker synd om mitt barn som ska få vara med om ännu en flytt isåfall? Ja ni förstår ju, så mycket tankar, oro och ångest? Är det någon som upplevt samma? Blev det bättre efter att nu bott in er? Dela gärna era erfarenheter ❤️
  • Svar på tråden Ångest över husköp
  • Anonym (Orolig mamma)

Ja så är det ju. Jag hoppas att det kommer lösa sig sen men just nu är jag verkligen så osäker och ångar mig så mycket och tänker att det hade vart bättre att flytta till ett annat område, ett annat hus och att detta inte är drömhuset, och att det kommer komma nått bättre, så lätt att se allt det negativa istället för det positiva .. Så dum man är. Det känns helt rätt med min partner och vår relation fungerar toppen. Han är också positivt inställd till allt och försöker peppa (som tur är) annars hade jag gått under tror jag. 

Låter som en bra idé att skriva upp lite hur man tänker och känner varje månad och såklart ge det tid, jag kommer ju bli knäpp om jag skulle känna efter varje dag. Känns som jag redan håller på att bli det bara för att det snurrar så mycket tankar.

Svar på tråden Ångest över husköp