• Anonym (D)

Kan inte sova efter sex: pga traumat ?

Jag blir både arg och ledsen. Jag var med om en hemsk händelse av en då närstående man, för flera år sedan. Hade förhållande med min man när detta hände så han har varit med hela vägen. Det har varit super svårt att kämpa sig ifrån allt med tankar, hata sin kropp och ta tillbaka något jag känt är förstört. Jag har fått att jag har ptsd och väntar på trauma behandling. Men så sista tiden när vi haft sex så kan jag aldrig somna efter. Så var det i början efter vad jag var med om. Men sen har det ändå funkat. Och nu då så blir det så här. Det leder till att jag inte vill ha sex för jag orkar inte vara vaken. Tänker inte alltid direkt på något speciellt utan det är tomt på något vis, som om jag måste tvinga hjärnan att kämpa för att kunna tänka en enda tanke. Sen dem andra ggr beror det på minnen som dyker upp från vad den andre mannen gjort. Och denna känslan kan sitta i flera dagar. Blir liksom mer lätt skrämd osv då. 
    Försvinner detta någonsin? Det är inte så att jag går och tänker på händelsen dagligen men jag gör något hela tiden för inte stanna upp och tänka för jag vågar inte. Och tänker det kommer väl ge med sig med behandlingen men har någon tips? Det är lång kö dit och väntat länge redan. Min man visar otrolig förståelse och respekt, så är rädd att han ska tro han gör något fel för det är inte hans fel. Önskar så hjälp för att få livet tillbaka igen med sex och kärlek. Och sömn. 

• Svar på tråden Kan inte sova efter sex: pga traumat ?
  • Anonym (Mannen)

Det är dina tankar som förstör. Sen förstår jag att det kan vara svårt att bryta dem när det blivit ett djupt trauma.

• Anonym (L)

Låter som om du skulle behöva terapi för att komma över händelsen. Tror det blir svårt annars.

Svar på tråden Kan inte sova efter sex: pga traumat ?