En färdig drömmodell för framtiden - Har du upplevt detta?
Hur löste ni det? Löste ni det?Jag blev blixtförälskad i en kvinna 31år som i tidigt stadie (4mån) bad mig flytta in i huset hon köpt med sitt ex (ex sedan 8mån). Ganska omgående efter inflytten pratades det på barn och närmare bestämt 4st och kort därefter en stor önskan om giftermål lades fram där enda alternativet var att jag tog hennes efternamn.
Jag kände att mycket gick fort fram men jag var för förblindad av kärleken och blev därmed ja-sägare under de två första relations-åren.
När jag idag 2 barn senare lägger fram mina önskemål hamnar vi oftast i konflikt med varandra. Jag vill tex att vi letar oss en ny bostad som inte ligger så nära (200m) mina svärföräldrar. Det känns som om att jag har två sambos, min kärlek och min svärmor. Om jag påtalar att svärföräldrarna är här för mycket så blir sambon irriterad och avvisande, sambon vill absolut inte varken lyssna eller ta till sig om detta.
Jag börjar ärligt känna att mina önskemål och viljor inte får komma fram. Känns som att jag bara ska vara tyst och ta seden dit jag kommit. Känns som att jag inte blir lycklig av att leva hennes drömmodell.