Inlägg från: Anonym (Meee) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Meee)

Menskopp?

Någon här som använder menskopp? Är det värt att köpa? 
    Funderar på att köpa det men är rädd att det ska vara pengar i sjön om jag inte trivs att använda det.

• Svar på tråden Menskopp?
  • Anonym (Meee)

Tack för svar!
    Ja men precis.. man kanske måste köpa en lite dyrare sort för att det ska vara värt det.... hmm.. Känns som ett svårt val.

Som jag förstår det finns det en del som säger att man lätt kan råka sätta in den "snett"... jag är lite orolig för att det ska ske en olycka liksom. Men om jag köper en så får jag väl ha binda samtidigt....

• Anonym (Meee)
    Eurydike skrev 2024-11-28 15:34:40 följande:

Jag testade, men den gjorde skitont att sätta in och ta ur och därför slutade jag använda den. Man ska klämma ihop den på ett visst sätt, fast det var ändå en plåga varje gång. Kanske var den billig och för hård, precis som för ovanstående skribent.

Det är det jag oroar mig för... alltså.. t.o.m. tamponger kan vara obekväma och de är ju mindre liksom.. hmm....

Känner mig så gammal, allt blir bara jobbigare med åren tycker jag. :( Tycker mig ha mer mensvärk senaste åren också...

Tyvärr måste man nog våga satsa på en dyrare om man ska ha en chans att hitta en ok bekväm sort.
    Har också funderat på menstrosor... men oroar mig för att man ska blöda igenom dem.
  • Anonym (Meee)
    Anonym (prova) skrev 2024-11-28 15:48:25 följande:
    Du kan nog inte veta om du trivs med den innan du provar. Jag använde under många år, men fick prova några olika sorter innan jag hittade en som kändes bra.

300 kr är väl inte så överdrivet mycket pengar heller om man jämför med vad mensskydd kostar. Så våga köpa en och prova. 
    Sant.. det är en dyr engångskostnad, men kanske inte så mycket i längden ändå.
Svar på tråden Menskopp?