Anonym (Meee) skrev 2024-11-28 15:39:39 följande:
Det är det jag oroar mig för... alltså.. t.o.m. tamponger kan vara obekväma och de är ju mindre liksom.. hmm....
Känner mig så gammal, allt blir bara jobbigare med åren tycker jag. :( Tycker mig ha mer mensvärk senaste åren också...
Tyvärr måste man nog våga satsa på en dyrare om man ska ha en chans att hitta en ok bekväm sort.
Har också funderat på menstrosor... men oroar mig för att man ska blöda igenom dem.
Minns tyvärr inte vad den jag köpte hette, men den var halvbillig. En till sak att tänka på är hur piggen (som man ska använda för att dra ut den) ser ut. Om den är rund så blir det obekvämt och skavigt och om den är platt så måste man få dit den åt rätt håll. Det är lite pyssel med att hitta rätt, men jag ska ge det ett försök till. Du får hojta till om du hittar den perfekta koppen!
Jobbigt att känna sig gammal och tråkigt att du har mer mensvärk! För mig har saker gått åt det bättre hållet, eftersom jag hade ont innan pga en allergi som jag nu har lärt mig hantera.
Menstrosor skulle nog inte passa mig, men jag håller tummarna för att du hittar rätt och får mindre ont 😊