Vanligt eller är jag överkänslig?
Varje gång min man och jag pratat om något och min man tror att jag har fel, eller läst annan information, måste han alltid trycka väldigt hårt på att jag måste missförstått eller misstolkat. Det låter kanske banalt så här, men det är verkligen varje gång och så han börjar. Det stänger genast möjligheten att han misstolkat, att vi läst olika information eller vad som helst. Senast idag ringer han och upplyser att ?Du måste ha missförstått informationen, för jag har läst att det är så här?. Ibland har jag fel och är öppen med det och då måste han flera gånger berätta att jag haft fel och verkligen förklara som om jag var lite korkad
Själv missförstår han aldrig. Har han fel beror det på att informationen var dålig eller öppen för tolkning. Den skevheten gör mig så klart extra avogt inställd.
När jag tagit upp det här, eller bett honom sluta, svarar han att jag är känslig och att jag får acceptera och stå för att jag har fel. Och det gör jag gärna, om det liksom inte gnuggas in i nyllet på mig.
Är jag känslig? Är det vanligt att hålla på som min man?