Inlägg från: Anonym (Svagis) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Svagis)

Svagt plus BIM+6

Jag tänker att det går bra för dig TS då strecket ändå syns starkt och du inte har några symtom på att missfall är på g. Hört att vissa test inte ger så starka utslag, klent med färg liksom. 

Jag är på ÄL+14 och har plussat svagare tidigare i cykeln men nu blir inte strecket tydligare? antar att missfall är på gång för mig då jag igår upptäckte ljusrosa flytningar. Dock inget mer sedan dess, finns bara lite rosa/orangea flytningar uppe vid tappen om jag kollar efter, inte så att det rinner ner eller syns när jag torkar mig? vet inte vas detta betyder. Antingen missfall på g eller bara en ofarlig blödning men hade känts bra om testerna ökade i styrka?

Nån som vet nåt eller har nån erfarenhet av detta? 

• Anonym (Svagis)
    Salamandern61 skrev 2024-11-29 13:54:12 följande:

Tack för fler svar! :)
    Har typ ingen i min närhet som är gravid och detta är första graviditeten för mig (förutom en abort) så är väldigt skönt att kunna bolla med er!

Jag var på ett första besök hos BM idag och hon sa i princip att om man väl fått ett positivt test (oavsett hur svagt) så är man gravid, och efter detta kan man sluta testa för styrkan på testet säger egentligen ingenting (enligt henne).

Tydligen har hon träffat kvinnor som haft jättestarka plus men som ändå fått missfall, samt träffat några som inte fått sitt första plus förrän i vecka 6 men som det ändå gått bra för sen. Vet dock inte om jag kan lita på henne fullt ut, hon kändes ganska ointresserad och trött överlag.🙃 Sen läser man ju här inne om flera som haft svag stegring och sedan fått missfall? Men men? antar att man inte kan göra så mycket mer än att vänta och se. Har bara så svårt att slappna av.

En annan konstig grej är att mina tester är starkare när jag testar om kvällarna. Testar jag på morgonen får jag ett mycket svagare test än det jag skickat här ovanför, vilket känns märkligt i och med att urinet borde vara mer koncentrerat på morgonen. Och så har det varit varje dag. Någon mer som upplevt det?

Jag får också starkare plus kvällstid, alltid fått i alla mina graviditeter. Kanske bara så det är för vissa?

Ja man önskar ju att din barnmorska har rätt. Man får avvakta och se helt enkelt. just för ni egen del känns det sisådär när jag haft lite rosa flytningar? jaja.

Håller tummarna för dig att det går bra hela vägen 😊
  • Anonym (Svagis)

ÄL+14 idag, inte en tillstymmelse till rosa flytningar idag. Var igår som jag hade lite sånna vid typ två toalettbesök?men då gravtesten fortsatt sett så svaga ut har jag tänkt att det bådar dåligt. Haft ett tidigt missfall för ett tag sedan som började så men då fortsatte de färgade flytningarna och till sist kom massa blod och värk. Nu inget alls. Än iaf?

Tog ett nytt test nu på kvällen, inte samma märke som tidigare, googlat massor 🙈 och läst att många fått svaga streck med billiga stickor. Såhär såg CB test ut nu ikväll ÄL+14.

Det är ju superstarkt. Plusset kom direkt, innan ens kontrollstrecket hunnit bli färgat? Kanske det går bra ändå? Är ju bara vänta och se 🙏🏻

• Anonym (Svagis)
    Salamandern61 skrev 2024-11-29 21:48:50 följande:

Gud vad kul Svagis! Stort grattis! 😃
    Det där är ju ett jättestarkt plus och speciellt för att bara vara på äl+14! blir också sugen på att köpa ett dyrare test nu. 

Jag själv har fått pyttelite brun flytning på pappret idag vid toalettbesök.. känns sådär :/ men också läst att det kan vara vanligt tidigt i graviditeten så får väl se! Jag uppdaterar hur det går i alla fall. :) 

Håller mig försiktigt positiv 🥹🙏🏻 Hoppas så att detta går vägen. Missfall är vidrigt, vill inte ha det igen men kan inte riktigt slappna av än. Man blir fasiken traumatiserad efter missfall, vågar inte lita på att det ska gå bra nästa gång men jag blev iaf lite mer hoppfull nu när testet var så starkt. 

Bruna flytningar brukar ju betyda gammalt blod, så ingen pågående blödning verkar du ju ha iaf. Håller alla tummarna för att det går bra för dig också. 

Jaaa, uppdatera, det går säkert bra 💕

• Anonym (Svagis)
    Salamandern61 skrev 2024-11-29 23:06:14 följande:
    Fattar! Men det ser ju väldigt positivt ut för dig den här gången så du kan nog vara lugn.💕

Och ja det kanske är sant som du säger om bruna flytningar. Blir ju lite orolig när man är äl+22 och inte har fått något superstarkt test samt får bruna flytningar. Tycker inte heller jag har så många gravsymptom förutom liite ömma bröst.😬 Men jag försöker hålla huvudet kallt och ta en dag i taget. :) 

Åååh vad jag hoppas det. Min man han blir galen på mig och min ångest över detta 😂 Han sa nu ikväll att du är ju uppenbarligen gravid och får ju tänka att du är det tills motsatsen är bevisad 🙈 Ska försöka tänka så. 

Kanske är så enkelt för dig med att stickan inte ger så starka utslag men ett annat test ger jättestarkt. Kan i alla fall lugna dig med att jag i mina tidigare graviditeter som resulterat i friska barn knappt haft symtom alls. Varit trött första tiden men annars inga känningar alls, noll. 

• Anonym (Svagis)
    Kanelkringla skrev 2024-11-30 07:53:41 följande:

Det var samma för mig i min andra graviditet. Fick aldrig sådär starkt plus som jag fick förra gången en vecka senare.. så jag var med så orolig att det skulle bli missfall. Men på kuben förra veckan så låg där en liten goding och sprattlade så fint:)

Åååh grattis. Vilken lycka 😍 Ger hopp åt en annan. Ska försöka tänka positivt.
  • Anonym (Svagis)
    Salamandern61 skrev 2024-11-30 09:20:10 följande:
    Hahaaa låter precis som min sambo😄

Åh jag hoppas så🙏🏼 tack för dina lugnande ord! inte haft några fler bruna flytningar under natten eller nu på morgonen i alla fall, men får väl se vad som händer under dagen. 
    Men så bra att det varit lugnt idag, samma för mig, inga blödningar. Bara härda ut och vänta och hoppas på det bästa då 🙏🏻😅
Svar på tråden Svagt plus BIM+6