• Anonym (S.)

Visa mig

Jag har varit ihop med min kille i ca 2 månader och han vill nu iväg med mig för att visa mig att jag kan lita på honom. Han vill visa mig att inget kommer att hända. Han vet att jag har tillitsproblem och vill vinna mitt förtroende. Vi har inte haft sex. Och jag undrar om andra här har åkt iväg utan att ha sex? För ja jag är orolig över det även om han säger att han vill visa mig att han inte är med mig för att få sex.

• Svar på tråden Visa mig
  • Anonym (Hella)

Hur menar han att han skulle visa det när ni är bortresta? Jag förstår inte alls hans resonemang. 

Det låter som att du är rädd att han ska förgripa sig på dig. Varför tror du det? Och varför är du i så fall ihop med någon som du är rädd för? 

• Anonym (Suck)

Vilken idiot... Om ni "inte" ska ha sex så spelar det ingen roll var ni är.

• Fiona M

Vad ska han visa dig som ni måste åka iväg för?

Forcera inget, tillit tar tid. Kan ni inte umgås och ha det trevligt medan ni lär känna varandra och tilliten växer fram, ja, då är ni nog inte rätt.

• Anonym (J)

Om du ar sådana tillitsproblem borde du nog ta tag i dom innan du är med någon 

• Anonym (J)
    Fiona M skrev 2024-11-29 07:36:30 följande:

Vad ska han visa dig som ni måste åka iväg för?

Forcera inget, tillit tar tid. Kan ni inte umgås och ha det trevligt medan ni lär känna varandra och tilliten växer fram, ja, då är ni nog inte rätt.

Fast han har väl förhoppningsvis inte gjort något mot henne för att försöka vinna tillbaka en tillit? Det är något hon bör arbeta med själv, ensam med en terapeut. Han ska inte behöva agera terapeut. Men sen visst kan man ju vilja hjälpa någon men det här verkar ju bara tragiskt. Varför hänger man med någon man inte litar på. 
  • Anonym (S.)

Han vill visa mig att vi kan umgås några dagar utan att han kommer försöka ha sex. 

• Anonym (Molnet)
    Anonym (S.) skrev 2024-11-29 09:20:11 följande:

Han vill visa mig att vi kan umgås några dagar utan att han kommer försöka ha sex. 

Måste ni åka iväg för det? Ni har väl egna hem att vara i?

Jag hade blivit lite misstänksam, om det är det som är syftet med att resa bort. 
  • Anonym (Hella)

Men ni har ju redan varit ett par i två månader. Ni har ju umgåtts mycket redan utan att ha sex. Varför tycker han att ni ska resa bort för det?

Att resa bort kan så klart vara roligt, men han anger ett lite konstigt skäl till det. Ett skäl som faktiskt hade gjort mig lite misstänksam, just för att det är lite konstigt och ologiskt. 
  • Anonym (S.)

Vi umgås inte hemma. Vi bor med våra föräldrar och inom vår kultur går vi inte hem till varandra än.

• Anonym (Hella)
    Anonym (S.) skrev 2024-11-29 09:31:22 följande:

Vi umgås inte hemma. Vi bor med våra föräldrar och inom vår kultur går vi inte hem till varandra än.

Men resa bort tillsammans går bra? 

Helt vrickat, ju, faktiskt. 

• Anonym (S.)
    Anonym (Hella) skrev 2024-11-29 09:35:39 följande:

Men resa bort tillsammans går bra? 

Helt vrickat, ju, faktiskt. 

Vi har aldrig spenderat något dygn eller några dygn tillsammans. Han vill resa bort till en annan stad, inte land.
  • Anonym (?)
    Anonym (S.) skrev 2024-11-29 09:37:49 följande:
    Vi har aldrig spenderat något dygn eller några dygn tillsammans. Han vill resa bort till en annan stad, inte land.
    Och det är ok enligt er kultur och era föräldrar?

Vad är problemet med att ha sex? Vill du inte ha sex med honom?
  • Anonym (Hella)
    Anonym (S.) skrev 2024-11-29 09:37:49 följande:
    Jag hade verkligen inte rest bort med någon jag träffat så lite. 
  • Anonym (Mj)

Många frågetecken på detta. Säkert just pga kulturskillnader men ändå.

Ni är alltså tillsammans men umgås inte. Men det är ok att umgås på tu man hand om ni reser bort?
    Du är rädd för att han vill ha sex. Varför är du rädd för det? 

Vad är målet med er relation och hur den utvecklas? Hur länge ska ni ha det så här? Ska ni inte umgås fram till giftemål eller vad?
    Har du någon anledning att inte lita på honom? Är du rädd för tjat eller tvång? 

Jag har aldrig rest bort med någon jag varit romantiskt involverad med, med ett uttalat syfte att inte ligga. Har väl hänt men knappast något jag vill ha som mål. 

Med andra män: såklart, men då har vi inte delat hotellrum utan det har ju varit för jobb etc.

Med någon jag inte känner? Då hade jag velat åka Max en natt och helst eget rum, främst pga risken med krystad stämning och behov att dra mig tillbaka. 

• Tom Araya

Har ni inte kunnat det förut?
  • Anonym (S.)

Vi umgås över dagen men aldrig sovit över med varandra.

• Anonym (?)
    Anonym (S.) skrev 2024-11-29 13:43:44 följande:

Är era föräldar ok med att ni åker bort och bor på samma ställe?

Vil du ha sex med honom?
  • Anonym (Hella)
    Anonym (S.) skrev 2024-11-29 13:43:44 följande:

Men hur kan det vara ok att resa bort i flera dagar men inte hälsa på hemma hos varandras föräldrar? Hur gamla är ni? Som förälder hade ju jag verkligen inte velat att min tonåring tex reste bort med någon jag aldrig ens träffat. 

Svar på tråden Visa mig