• Anonym (Nyfiken tjej)

Äcklad över sin partners förflutna

Denna fråga är nog mest till killar eftersom det är där denna diskussion inträffar mest.
    Jag satt och pratade med min partner i veckan och han sa "killar bryr sig om en tjejs förflutna och tjejer bryr sig om en killes framtid"
    Jag förstår lite hur han menar men sen berättade han att han blir lite äcklad över mitt förflutna och att jag legat med andra, vet inte om han tycker det är mycket men har legat med 7 stycken. 
    Han sa att det var väldigt svårt i början att ta in och det gick så lång att han inte ens var säker på att gå in i ett förhållande pga detta då det störde honom. Det var även ett irritationsmoment att jag festade mycket på nattklubbar innan jag träffade honom. 

Nu till min fråga..

Är det andra killar (eller tjejer) som tänker så eller vad tänker ni kring det?
    Kanske är det en fråga om ålder och att det släpper när man mognar?
  • Svar på tråden Äcklad över sin partners förflutna
  • Anonym (Man)

Känns påhittat att någon skulle tycka att 7st är äckligt många. Men visst, när man kommer upp i 20-30+ så anser nog även jag det.

• Anonym (s)

Folk som gnäller över 7 st eller 25 är inte män utan små pojkar.

• Anonym (Nä)

Sju..? Men kom igen, då har man knappt blivit varm i kläderna! Skrattande

Mer mot ämnet så kan en killes förflutna äckla mig om han haft många meningslösa ligg eller med äckliga personer.

• Anonym (min)
    Anonym (Nyfiken tjej) skrev 2024-11-29 15:35:08 följande:

Denna fråga är nog mest till killar eftersom det är där denna diskussion inträffar mest.
    Jag satt och pratade med min partner i veckan och han sa "killar bryr sig om en tjejs förflutna och tjejer bryr sig om en killes framtid"
    Jag förstår lite hur han menar men sen berättade han att han blir lite äcklad över mitt förflutna och att jag legat med andra, vet inte om han tycker det är mycket men har legat med 7 stycken. 
    Han sa att det var väldigt svårt i början att ta in och det gick så lång att han inte ens var säker på att gå in i ett förhållande pga detta då det störde honom. Det var även ett irritationsmoment att jag festade mycket på nattklubbar innan jag träffade honom. 

Nu till min fråga..

Jag tycker att hela idén om att värdera tjejer utifrån antal sexpartners är äcklig. Så en kille som uttryckte sig så om mig och mitt liv innan honom skulle inte bli långvarig i mitt liv. 

Min bakgrund är mitt liv. Det är inte något min partner ska sitta och tycka är äckligt. Då är vi inte kompatibla.

Och troligen bottnar det i att killen känner sig underlägsen och är rädd att bli jämförd och befunnen sämre än de tidigare man varit med. Men istället för att medge att han känner så, så försöker han lägga över skam på tjejen och göra det till hennes problem. Även det är jäkligt oattraktivt. 
  • Anonym (Man)
    Anonym (min) skrev 2024-11-29 15:51:55 följande:
    Jag tycker att hela idén om att värdera tjejer utifrån antal sexpartners är äcklig. Så en kille som uttryckte sig så om mig och mitt liv innan honom skulle inte bli långvarig i mitt liv. 

Min bakgrund är mitt liv. Det är inte något min partner ska sitta och tycka är äckligt. Då är vi inte kompatibla.

Och troligen bottnar det i att killen känner sig underlägsen och är rädd att bli jämförd och befunnen sämre än de tidigare man varit med. Men istället för att medge att han känner så, så försöker han lägga över skam på tjejen och göra det till hennes problem. Även det är jäkligt oattraktivt. 
    Det är äckligt med för många partners. Alla har bara olika preferenser var man drar gränsen.
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Nyfiken tjej) skrev 2024-11-29 15:35:08 följande:

Nu till min fråga..

Då hade jag svarat: ja, och jag tycker att det är jobbigt att dina framtidsutsikter är så obefintliga, jag menar du vill ju inte göra karriär och få upp din lön. Det äcklar mig faktiskt att du inte är så framåt och händig som jag trodde. 

Vilket jäkla stolpskott du fått tag i. Be honom leta reda på en oskuld. 
  • Anonym (min)
    Anonym (Man) skrev 2024-11-29 15:54:29 följande:
    Det är äckligt med för många partners. Alla har bara olika preferenser var man drar gränsen.
    Du tycker det. Men det är inte fakta utan en åsikt. Och jag tycker att den åsikt du ger uttryck för är äcklig. 
  • Anonym (Man)
    Anonym (min) skrev 2024-11-29 15:56:33 följande:
    Du tycker det. Men det är inte fakta utan en åsikt. Och jag tycker att den åsikt du ger uttryck för är äcklig. 
    Det är vanligt att killar tycker det, troligtvis även tjejer som inte vill ha en kille som legat runt med halva stan.
  • Anonym (Martin)

Låter som en oattraktiv kille du hittat. Alla, alla, har ett förflutet av något slag. Kan man inte acceptera det så letar man efter någon man älskar och litar på, inte någon som tynger ner en.

• Fjäril kär

Nu är jag snart 50 år gammal och den åsikten många killar, män och för all del tjejer har angående antalet sexpartners bottnar oftast i svartsjuka och dålig självkänsla samt unken kvinnosyn.

En röd flagga att ta på allvar från början och sätta ner foten mot direkt. 

Svar på tråden Äcklad över sin partners förflutna