• Anonym (David)

Kvinnor är ytliga

Jag är ingen kvinnohatande incel men tycker det är tydligt att man som man inte är värd något på dejtingmarknaden om man inte har mycket pengar och är snygg. På alla dejtingappar har jag noll chans så vad handlar det om om inte att kvinnor är ytliga? Jag är inte snygg och jag är arbetslös och kort. Kvinnor vill inte ens ta i mig om jag säger att jag är arbetslös. Så varför påstår ni att kvinnor inte är ytliga när det visst är så? 

• Svar på tråden Kvinnor är ytliga
  • Anonym (M)

Varför hänger du dejtingappar om det inte fungerar för dig?

Var social IRL så du träffar folk och du blir du bedömd på ett annat sätt. 

Sedan, ärligt talat, om du själv får en lista på olika kvinnor, väljer du då ut den fulaste utan arbete?

• Anonym (Sambo)
    Anonym (David) skrev 2024-11-29 16:37:31 följande:
    Kvinnor är ytliga

Jag är ingen kvinnohatande incel men tycker det är tydligt att man som man inte är värd något på dejtingmarknaden om man inte har mycket pengar och är snygg. På alla dejtingappar har jag noll chans så vad handlar det om om inte att kvinnor är ytliga? Jag är inte snygg och jag är arbetslös och kort. Kvinnor vill inte ens ta i mig om jag säger att jag är arbetslös. Så varför påstår ni att kvinnor inte är ytliga när det visst är så? 

Jag kan svara på din sista mening:

För att det får dom att verka ytliga. Dom vill skapa en bild av sig själva som goda. 
  • Anonym (David)
    Anonym (M) skrev 2024-11-29 16:43:43 följande:

Varför hänger du dejtingappar om det inte fungerar för dig?

Var social IRL så du träffar folk och du blir du bedömd på ett annat sätt. 

Sedan, ärligt talat, om du själv får en lista på olika kvinnor, väljer du då ut den fulaste utan arbete?

Var skulle jag träffa nån då menar du? 
  • Anonym (M)
    Anonym (David) skrev 2024-11-29 16:46:29 följande:
    Ja, du. Var träffades folk innan dejtingapparna fanns?
  • OlgaElvira
    Ja David. Män och kvinnor har träffats och bildat par under årtusenden. Dejtingappar har funnits i några decennier. Fråga dina föräldrar hur de träffades!
  • Anonym (Syk)
    Kvinnor är ytliga

Bara för att du är ful, arbetslös och kort så betyder inte det att du per automatik är en bra, snäll och trevlig person.
  • Anonym (R)

Nej det är väl inte kvinnohatande om du samtidigt konstaterar att kvinnor har ALL RÄTT att vara ytliga i sitt val av partner. Om inte så är det kvinnofientligt. För då vill du vill du ta ifrån kvinnor deras självbestämmanderätt.

• Anonym (L)
    Vad har hänt? Tror du verkligen att dejtingappar är det enda stället där par träffas? Hört talas om sociala aktiviteter, via vänner, fester, hobbies, events, intressen, you name it. Det är så de som inte är så framgångsrika främst träffas. Appar är bara yta till 100%, men det är verkligen inte enda stället att träffas på.
  • ClumsySmurf
    '

Varför envisas arbetslös kort man med någon app när det är uppenbart att det betydligt svårare att marknadsföra sin personliget på en app än när man träffar någon IRL så det är mer det ytliga man 'tävlar' med?

• Aliona

Så vad har du att erbjuda då? Är du smart? Eller rolig? Snäll? Musikalisk? Älskar barn och vill ha 10 stycken? Bor du i en fin liten stuga på landet? Är du otrolig i sängen? Lojal och trogen? Är du äventyrlig? Sportig? Kan du dansa så att kvinnor vara sveps med på dansgolvet? En obotlig romantiker som kommer uppvakta med blommor och hjärtformade plättar till frukost varje dag? Älskar du litteratur och kan prata om böcker i timmar som ni läst tillsamnans? Är du bra på att föra samtal så att den andra känner sig hörd och förstådd? Får du andra att må bra? Är du djupt religiös och söker en själsfrände i tron? 

Bara några exempel. Framställer du dig själv som ful, kort och arbetslös så kommer så klart ingen att bli intresserad, även om de inte är ytliga. Framhäv vad du är istället, vad det än är, så finns det säkert någon som värdesätter just de egenskaperna? 

• Anonym (Roger)

Ge tre anledningar till att du skulle bli vald.

• Anonym (David)
    OlgaElvira skrev 2024-11-29 17:54:38 följande:
    Ja David. Män och kvinnor har träffats och bildat par under årtusenden. Dejtingappar har funnits i några decennier. Fråga dina föräldrar hur de träffades!
    Dom träffades på jobbet men jag har ju inget jobb
  • Anonym (T)
    Anonym (David) skrev 2024-11-29 20:09:29 följande:
    Ok, så varför var du inget jobb? Vad gör du för att få något?
    Vad har du för egenskaper som en kvinna skulle falla för?

Men bortsett från jobb så har MÅNGA andra förslag getts på var och hur man kan träffa någon. Hur ser du på dem?
  • Anonym (My)
    Anonym (David) skrev 2024-11-29 20:09:29 följande:
    Då har du ju gott om tid att göra annat för att bekanta dig med fler människor. 
  • Junibarn

Många är nog så som du säger och det är män med. Det handlar nog om folk över lag. Många män vill inte ha en tjock, ful kvinna som är arbetslös. 

Jag tror det bästa är att lägga energin i första hand på dig din hölsa, din självkänsla. kanske träna och gå I terapi. Sök jobb. Och SEN börja dejta. Inte för att finna en ytlig kvinna utan någon som ser dig när du är stark och stabil mentalt vilket kommer attrahera rätt person. 

• Anonym (T)
    Anonym (T) skrev 2024-11-29 20:24:41 följande:
    Ok, så varför var du inget jobb? Vad gör du för att få något?
    Vad har du för egenskaper som en kvinna skulle falla för?

Men bortsett från jobb så har MÅNGA andra förslag getts på var och hur man kan träffa någon. Hur ser du på dem?
    TS, varför vill du inte svara?
  • Anonym (No-shit)
    Kvinnor är ytliga

Vilka kvinnor påstår att de inte är ytliga? Klart att kvinnor med får en första attraktion av ytan. Men kvinnor kommer inte troligen inte stanna med en man som är snygg om han är misogyn, har sunkig människosyn, och dåliga värderingar. många män däremot verka kunna ha mer överseende med kvinnors inre om bara ytan är snygg nog.
Svar på tråden Kvinnor är ytliga