Varit sjukskriven och kommer tillbaka till ett helvete
Instämmer med ovanstående. Din chef borde ha löst situationen när du var borta, inte låtit allt samlas på hög. Det är orimligt att förvänta sig att du ska hinna ikapp en månads arbetsuppgifter på din ordinarie arbetstid.
Jag var med om liknande när jag hade varit sjukskriven. Jag kom tillbaka till ett fullständigt kaos och dessutom fördubblade arbetsuppgifter på grund av en förändrad situation på mitt arbete.
Precis som du har jag hög arbetsmoral och höll på att jobba ihjäl mig. Jag hade konstant huvudvärk och började blöda näsblod. Det visade sig att jag hade skyhögt blodtryck och fick börja medicinera omgående.
Ingen tackade mig för att jag slet ut mig och idag hade jag aldrig gått med på de arbetsförhållandena utan sagt ifrån.
Lyssna på din läkare och sjukskriv dig igen. Varför ska du bry dig om ett jobb där de uppenbarligen skiter i hur du mår? Sedan söker du nytt jobb.
Nu jobbar jag på en arbetsplats som är helt fantastisk. Jag har kvar min höga arbetsmoral men här utnyttjas den inte utan uppskattas och både kollegor och chef stämmer av med mig om jag jobbar övertid av ren omtanke
Du ska ta dina symtom på stort allvar. När din kropp reagerar på stressen så har det gått alldeles för långt. Det är bara ett jobb och dessutom ett jobb där du inte trivs. Ditt liv och din hälsa är mycket viktigare än så.