• Anonym (fråga till mammor)

Tråd mest till mammor, hur hade ni reagerat?

Jag kom att tänka på en sak som hände rätt ofta när jag bodde hemma, kanske från jag var 14-15 till 19. Hon har en ungefär jämnårig väninna hon ofta festar med. 

När de kom hem skitfulla mitt i natten brukade den här väninnan försöka lägga sig i min säng bredvid mig, jag körde alltid bort tanten och mamma tyckte det här var skitroligt.

Hur är en normal mamma-reaktion på en sådan sak? Kan det ses som ett skämt/kul grej eller är det helt förkastligt?

• Svar på tråden Tråd mest till mammor, hur hade ni reagerat?
  • Anonym (Hm)

Redan vid meningen om att din mamma kom hem skitfull reagerade jag med tanke om förkastligt beteende. 

• Anonym (Usch)

Förkastligt att vara skitfulla i barns närvaro, att väcka barnet mitt i natten, att någon vuxen utanför familjen kryper till sängs med barnet, att mamman inte skyddade dig från det utan lät det hända flera gånger och skrattade istället.

• Anonym

Allt var fel
    Man kommer inte hem stupfull när barnen är hemma
    Man tar inte med sig en full person hem
    Skulle någon vuxen lägga sig i barnets säg skulle den få foten i arslet och aldrig mer få komma in i mitt hem. Skulle överväga polisanmälan

Eftersom detta hände upprepade gånger så finns det skäl för orosanmälan

• Anonym

Allt var fel
    Man kommer inte hem stupfull när barnen är hemma
    Man tar inte med sig en full person hem
    Skulle någon vuxen lägga sig i barnets säg skulle den få foten i arslet och aldrig mer få komma in i mitt hem. Skulle överväga polisanmälan

Eftersom detta hände upprepade gånger så finns det skäl för orosanmälan

• Anonym (S)

Så din WT-mamma var full och tyckte det var skitkul. Ja sämre människor finns så klart men normalt är det inte. Så där ska man inte bete sig som förälder.

• Anonym (Eeh)

Allt i detta var helt fel. Väldigt gränslöst beteende. Jag gissar att du varit med om en hel del annat gränslöst beteende från din mammas håll när du växte upp?

• Anonym (L)

Instämmer med ovanstående. Inget av det är ok utan totalt omdömeslöst och respektlöst mot dig. 

Det spelar ingen roll vad din mamma säger själv. Hon gjorde fullständigt fel och borde be dig om ursäkt men tyvärr gör inte föräldrar alltid det. 

Mitt barn har aldrig sett mig stupfull och om en väninna skulle bete sig så gränslöst och vidrigt så skulle jag slänga ut henne för gott och sedan kolla om du var ok. 

Jag beklagar verkligen att du fick vara med om det. Mina föräldrar betedde sig illa på andra sätt så jag förstår hur det är. 

Du har rätt att vara arg om du är det. Du har inga skyldigheter gentemot din mamma. Du får tycka att hon betedde sig hemskt för det gjorde hon. 

Man får hitta ett förhållningssätt till sina föräldrar som fungerar för en själv eller bryta helt om man behöver det. 

Svar på tråden Tråd mest till mammor, hur hade ni reagerat?